Usability Talking

בלוג טכנולוגי על עולם האינטרנט, החדשנות, הקהילות הסטארטאפים והיזמות

אפר/18

15

7 נקודות חשובות לגבי תפקיד ה- ״מנהל/ת הקהילה״: מתוך כנס מנהלי הקהילות האחרון

מורד שטרן

בחודש שעבר, כחלק מכנס מנהלי הקהילות, IS-CL, התראיינתי בקשר לפעילות קהילות המפתחים שאנחנו מובילים ב- Wix. השיחה לקחה בערך חצי שעה וברגע שיהיה סרטון רשמי אני גם אשתף, בינתיים, הנה 7 נקודות שבחרתי לשתף מתוך אותה השיחה על ניהול קהילות בדגש על ההקשר של קהילות לעולם המפתחים והטכנולוגיה (שכמובן שניתן להשליך על עולמות תוכן שונים)

  1. התפקיד של מנהל/ת קהילה 1 – הוא תפקיד שדורש הבנה (עמוקה) בלא מעט מתחומי העניין בהם קהל היעד של הקהילה עוסק. היות ורוב מוחלט של עולמות התוכן היום הולכים ומתרחבים ומשתכללים מדובר בלמידה יום-יומית שאתם חייבים להכניס ליומן.
  2. התפקיד של מנהל/ת קהילה 2 – התפקיד של מנהל/ת הקהילה הוא גם תפקיד מאד רוחבי וגם מאד ייצוגי. הוא מאד רוחבי כי יותר ויותר מחלקות שונות בארגונים רוצות לקחת חלק בפעילות הקהילה (פעילות שהיא אורגנית מאד, ולכן קל להתחבר אליה. ראו נק׳ 7) והוא מאד ייצוגי כי לעיתים אתה או את תהיו אלו שמוביל מיטאפים, מגיעים לכנסים או יוצרים שיתוף פעולה עם ארגון אחר או קהילה מקבילה.
  3. הנקודה העיקרית היא תמיד הערך, אבל חשוב למצוא את הערך שרלוונטי לחברי הקהילה אליה מכוונים. לכל קהילה יש תחום עניין שונה, מכנה משותף שונה ומשמעות אחרת למה שבאמת מודגר כ״ערך״ עבורם. ככל שנגדיר באופן מדוייק יותר את הקהילה – נדע לדייק בערך הנכון לחברי הקהילה, ככל שנדייק באותו ערך שרלוונטי לאותה קהילה, נוכל גם לגלות בקהילה אחת כמה תתי קהילות שונות.
  4. החשיבות של תרבות של קהילה – מה מניע את חברי הקהילה, מה ״מגניב״ אותם? אילו עולמות תוכן הם חיים? (תוכניות טלוויזיה, אתרי חדשות ופלטפורמות, אירועים, כנסים, תאריכים חשובים ומובילי דיעה). כמובן שקהילה מורכבת מהרבה אנשים ולכל אחד סט טעמים שונה, ועדיין, ככל שקהילה מוגדרת וספציפית יותר, ניתן למצוא מכנה משותף תרבותי מניע יותר.
  5. תקשורת פנים, הערוצים הבלתי נראים – להרבה קהילות יש היום נראות חיצונית, אבל חשוב גם לשים לב לערוצים העדינים יותר שפועלים מאחורי הקלעים. ערוצים אלו הם ערוצי התקשורת הפנימית, שלעיתים קרובות היא זו שבאמת מניעה את הקהילה.
  6. נראה שהתפקיד ״מנהל/ת קהילה״, מתחיל להיות מאוייש יותר ויותר בתעשייה וגם צובר תאוצה. כרגע בעיקר בתחום ההייטק, אבל לא רק. אני חושב שזה נהדר – בסעיף הבא אסביר למה.
  7. עולם הקהילות, לדעתי, הינו התפחות מושכלת של עולם השיווק המסורתי. מעבר מיצירה והפצה של מסרים בעלי אופן מכירתי, פרסומי ו-״תראו אותנו!״, לשיתוף אמיתי בידע, ניסיון ומידע שנתפס כבעל ערך (נק׳ 2). זה נהדר כי פעילויות מהסוג הזה, לפחות כשנעשות באופן הנכון, מעשירות את התעשייה בידע, מחברות ומקשרות אנשים ונותנות המון דגש על פיתוח אישי-מקצועי, ככה שהרבה מאד אנשים וארגונים רואים בפעילות הזו כ- win-win, מה שתמיד מצביע על כך שהכיוון חיובי.

 

מורד שטרן

כנס, כנס, אבל עדיין צריך לעבוד…

 

במידה ומעניין אתכם, פתחתי ב-Telegram קבוצה למנהלי קהילות שם ניתן לחלוק ניסיון, ידע ולהכיר אחד את השני. הקבוצה פונה גם למנהלי קהילות מהעולם, כך שהתקשורת היא באנגלית. מוזמנים להצטרך: https://t.me/communities_management

קריאה נוספת של עוד 8 מאמרים נוספים שכתבתי מזוויות שונות של נושא קהילות:

כמו כן, ועם הגעת הניזולטר שאני מוציא בשת״פ עם משרד החוץ עבר את ה- 1,000 מנויים במייל ו- 440 איש בערוץ הטלגרם. מוזמנים להירשם!

— קרדיט תמונות: Idan Marciano

RSS Feed

No comments yet.

להגיב זה מאד מאד מגניב!

<<

>>

Theme Design by devolux.org