Usability Talking

בלוג טכנולוגי על עולם האינטרנט, החדשנות, היזמות והסטארטאפים

יוני/17

9

5 טיפים להשקה וניהול של ניוזלטר משפיע ומשמעותי

משקפת
נתחיל בוידוי – הניסיון שלי בכתיבה, עריכה וניהול של ניוזלטר מתנקז לתקופה של חצי שנה מאז השקתי בשיתוף פעולה עם משרד החוץ את ״פורום החדשנות והטכנולוגיה״. הניסיון שלי אפילו מצטמצם עוד יותר כשלוקחים בחשבון ששלחתי בסך הכל 7 ניוזלטרים עד עכשיו. כן, זה הכול.

מצד שני, ואם אתם עדיין פה למרות הוידוי הנ״ל, בתקופה קצרה יחסית רשם הניוזלטר כמה הישגים יפים:

  • השפעה בפועל על התעשייה. משיתופי פעולה, דרך קידום עסקאות ועד יצירת קשרים וכל זה במישור גלובלי לגמרי. בלי להזכיר מיילים מעודדים שאני לעיתים מקבל משגרירים ואנשי מפתח המייצגים את ישראל – בהקשר ליוזמה הזו.
  • לניוזלטר נרשמו כבר למעלה מ-600 מנויים. בגלל שבטופס ההרשמה אני מבקש גם את הטייטל של כל מנוי, אני רואה שכולם כמעט ללא יוצא מן הכלל קשורים לתעשיית ההייטק. חלק גדול גם נמצאים בעמדות בכירות.
  • בינתיים עשו לי Unsubscribe (ביטול הרשמה) בן אדם אחד בלבד וזה היה בגלל שהוא חשב שהוא נרשם לניולזטר באנגלית והוא פשוט לא יודע לקרוא עברית. וכן, אני עובד על גרסה אנגלית שתצא במקביל.

אז מהחוויה המדהימה הזו (ואני באמת מתרגש כל פעם מחדש כשאני שולח את הניולזטרים האלו) – הצלחתי ללמוד 5 תובנות עיקריות:

  1. נתחיל בנקודה הכי חשוב, ותכל׳ס אחרי זה אתם באמת יכולים לנטוש ולהמשיך לדרככם. זה הכל שאלה של ערך – קרי, כמה ערך אתה מצליח לספק לקורא שלך? זה תקף על כל דברים שאנחנו עושים: מלהעביר הרצאה ועד כתיבת פוסט. האם מי שנחשף לתוכן שאתה מייצר לומד משהו חדש? האם הוא יכול להפיק תוצאות בפועל מהתוכן שאתה מעביר? הנקודה הזו, במקרה של הניזולטר שלי, גורמת לי לזקק עד כמה שניתן את הידיעות שמופיעות בעדכונים (מניקוי רעשים ועד הגדרה טובה של קהל היעד ומה באמת מעניין אותו). היות ואני עצמי זיהיתי את הצורך והערך בגלל בעיה שלי עצמי הייתה מול הממשלה – פשוט יצאתי עם זה לדרך.
  2. איפה נמצא הש.ג: אם תעקבו אחרי הניוזלטר שאני מוציא עם משרד החוץ תגלו שכמעט אחרי כל ידיעה יש לקורא אפשרות ליצור קשר (בדרך כלל במייל) עם איש או אשת קשר הקשורים לעדכון. כלומר, אני ממש מנסה לתת לקורא את היכולת לקחת את העדכון ולמנף אותו לפעילויות שהוא או היא מובילים כשאת העבודה הקשה של מציאת האדם הספציפי העומד מאחורי הפרויקט או הפעילות – כבר פתרתי.
  3. אין צורך בתחכום או גרפיקה: הניוזלטר הוא ברובו המוחלט טקסטואלי, ואני לא משקיע בעיצוב – העיצוב היחיד הוא הדגשה בבולד של אנשי קשר או גופים הקשורים לכל עדכון ועדכון.
  4. פשוט לעשות: להרים ניוזלטר זה לא מאד מורכב. יש מספיק כלים חינמיים ונגישים ברשת שיכולים לעזור. למעשה, לקחתי את הגישה הזו לאקסטרים ואת הניוזלטר שלי אני כותב לאט-לאט כ- Draft בג׳ימייל והרישום הוא דרך טופס Google form. אגב, ברור לי שקיימים כלים חזקים יותר כגון Mailchimp שמאפשרים ניהול טוב יותר של ניוזלטר עם סטטיסטיקות, אולי בהמשך אשתמש בהם.
  5. תמצאו נושא שבאמת מעניין אתכם: במקרה שלי, באמת מעניין אותי מה קורה בתעשיית ההייטק בארץ, באמת מעניין אותי לקדם את התעשייה ולסייע, באמת מעניין אותי להוסיף לחגיגה את האלמנט הדיפלומטי ויחסי החוץ של ישראל. אף אחד לא מכריח אותי – זה באמת מעניין אותי.

מקווה שהפוסט שלי עזר ונתן לכם רעיונות או כיוונים חדשים. מוזמנים להירשם לניוזלטר ומוזמנים גם לשאול אותי כל שאלה בנושא, אם זה בפייסבוק, בלינקדאין או בטוויטר.

RSS Feed

2 תגובות - 5 טיפים להשקה וניהול של ניוזלטר משפיע ומשמעותי

Nir | 9 ביוני 2017 15:52

הניוזלטר באמת טוב. כל הכבוד על הרצון לתרום והעשייה בפועל לטובת ההייטק הישראלי. ישר כוח.

izhak agam | 21 ביוני 2017 11:50

גם לדעתי הניוזלטר עובד טוב בהייטק הישראלי, במיוחד בשיווק

להגיב זה מאד מאד מגניב!

<<

>>

Theme Design by devolux.org