Usability Talking

בלוג טכנולוגי על עולם האינטרנט, החדשנות, הקהילות הסטארטאפים והיזמות

Archive for ספטמבר 2017

טוויטר

נתחיל מהנקודה הכואבת בהקשר לרשת החברתית, Twitter, ומשם נמשיך לדבר על הנקודה הכואבת יותר בהקשר לעצמנו ולשימוש שלנו ברשתות החברתיות.

טוויטר, לפחות לפי דיווחים שונים בתקשורת, נמצאת בתקופה מאתגרת מכל מיני זוויות של פעילות החברה והרשת החברתית. אם מדברים על הקהילה הישראלית בטוויטר (מבלי לדבר על מס׳ מדויקים), די ברור שהיא מתנהלת שם במספרים כמעט זניחים, לעמת קהילת המשתמשים הישראלים בפייסבוק. בכל הקשור למשתמשים מארה״ב ואירופה – המצב שונה לגמרי.

עכשיו, בואו נדבר על עצמינו ועל השימוש שלנו ברשתות חברתיות. ברשותכם, אני אתייחס בפוסט הזה לטוויטר מול פייסבוק, ולא אזכיר רשתות אחרות כגון: לינקדאין, סנאפצ׳אט או אינסטגרם.

בואו נראה אם אתם מסכימים עם ההנחה הבאה: כשאתם גוללים בין העדכונים השונים ש- Facebook מציפה לכם, לא משנה אם באפליקציית המובייל או באתר האינטרנט, אתם לעתים קרובות די מבזבזים את הזמן שלכם. בין קפיצה קצרה לכתבה עם קישור קליקבייטי על סלבס כלשהוא, דרך פוסט חדש ב-״כשאבא ואמא בני דודים״ (עם מעבר על התגובות בפוסט, כמובן) וכלה בקריאת סטאטוס זועם על רכב משטרתי שחונה בחניית נכים, שהופך אתכם לעצבניים וכועסים קצת יותר ממה שהייתם לפני שקראתם את הסטאטוס.

אני יכול לשמוע את המחשבות שלכם: ״זה לא כ״כ נורא, מה כבר קרה? אז בסך הכל שרפתי 15-20 דקות…״, אז אני אסביר: מה שכ״כ נורא וגם כ״כ משפיע עלינו זה שהחומרים והתכנים שאנחנו קוראים ונחשפים אליהם הם סוג של מזון למוח. תוכן גרוע = מזון גרוע = ביצועים פחותים. יש אנלוגיה מאד יפה בהקשר הזה שמדברת על כך שלא הייתם מסכימים שאדם זר יגיע אליכם הביתה ויזרוק אשפה בתוך הבית שלכם, וזה בדיוק מה שאנחנו מאפשרים להרבה גופים לעשות כשאנחנו צורכים תוכן מהסוג הזה.

עוד מאפיין הוא שחלק לא מבוטל העדכונים שאתם מקבלים יהיו לוקאליים, בעברית ולא בדיוק מעשירים אתכם מבחינת ידע או מבחינה מקצועית.

אפשר גם אחרת – טוויטר

אני אוהב את טוויטר, אפילו סייעתי בהתנדבות בגישושים הראשונים של החברה בישראל והייתי במסיבת ההשקה של הפעילות הישראלית של טוויטר בארץ. כמי שחשוב לו להקדיש זמן רב ללמידה, התמקצעות וחשיפה לתובנות שונות ואנשים בולטים בתעשייה – אני מוצא דווקא את טוויטר ככלי העיקרי שלי. אגב, זה החשבון שלי שם. מומזנים לעקוב.

מורד שטרן

הנה 3 נקודות ששמתי לב אליהן בשימוש בפייסבוק מול טוויטר. אני אקדים ואומר שבמציאות לא הכול שחור ולבן כמו בהשוואה שלי, אבל בגדול זה המצב:

חברים יש רק באגד. ובפייסבוק: בטוויטר, בניגוד לפייסבוק, אין ״חברים״ (הא! ברור שכל ה״חברים״ שלכם בפייסבוק הם באמת חברים) – ב- Twitter יש עוקבים. ובגדול, חוץ ממקרים בודדים, ניתן לעקוב אחרי כל אחד. ברגע שאני עוקב אחרי מישהו אין שום עניין באיחולי יום הולדת, היעלבויות או שיחות שמפליגות למחוזות הפוליטיקה ודת. אני עוקב אחרי אדם (או מותג – בטוויטר חשבון אדם ומותג זה בדיוק אותו הדבר. בפייסבוק לא) כי העיסוק, הדיעות והתובנות שלו מעניינות אותי ואני לומד מהן. יבלבל את מוח – אפסיק לעקוב.

התוכן הוא המלך, אז בוא ננסה לקבל יותר מעולם תוכן ספציפי: טוויטר מכווננת את השימוש בה לשימוש נושאי. קרי, הפוקוס הוא להנגיש למשתמש תכנים מעולמות תוכן ספציפיים שמעניינים אותם, ופחות דגש על סטאטוסים ויראליים של חניות כפולות וכותרות על אמירות עצובות שעוד פוליטיקאי זרק לאוויר. בגלל שהדגש הוא על עולמות תוכן, השימוש בטוויטר אשכרה מעשיר את הידע המקצועי שלך. אתם יכולים לעשות ניסוי מעניין ולהשתמש באופציית ״Who to Follow״ ואז תבינו איך טוויטר רואה אתכם מבחינת תחומי עניין.

לפרוץ את המגבלות הגיאוגראפיים: היות ואני שייך לתעשייה שהיא גלובאלית, העובדה שאין ב- Twitter מגבלה גיאוגראפית היא נהדרת (טכנית, גם לא בפייסבוק – אבל תיכף תבינו למה אני מתכוון), ולכן רוב התכנים שאני מקבל הם באנגלית וזה יתרון אדיר. וזה בניגוד ל- Facebook, שם רוב ה״חברים״ שלכם מישראל, ולכן גם התכנים שתקבלו יהיו לוקאליים ובעברית.

טוויטר על סיטרואידים, או: ככה תקימו את מרכז התקשורת הפרטי והעצמתי שלכם

יש כלי אחד, רשמי של טוויטר, שניתן להלביש על טוויטר ואני מוצא את עצמי נדהם כל פעם מחדש עד כמה הוא עצמתי ואשכרה מאפשר לכם להקים תקשורת פרטי משלכם, ולנצל את היתרונות של טוויטר שסקרתי לעיל. זה החלק המעניין באמת עליו רציתי לדבר, אבל אני הולך להיות רע במיוחד ולהגיד שעל זה אכתוב בחלק הבא. בכל זאת, תראו את הכותרת – מדובר בחלק א׳ בלבד, ואם הגעתם לפוסט הזה דרך שיטוט בפייסבוק, ואתם חשים שבזבזתם את הזמן שלכם – אז מ.ש.ל!

עד לפוסט הבא (חלק ב׳) – כמה דברים שאולי תמצאו מעניינים

מוזמנים להעיף מבט במצגת שלי (עוד מימי ב-HPE) בנושא שימוש נכון ואפקטיבי יותר בטוויטר:

בנוסף, גאה מאד גם לעדכן שלניוזלטר ״פורום החדשנות והטכנולוגיה״ שאני מוציא בשת״פ עם משרד החוץ רשומים כמעט 800 מנויים. הנה סיכום קצרצר של 7 נק׳ שלמדתי מהתהליך ההקמה.

, , , , , ,

Theme Design by devolux.org