Usability Talking

בלוג טכנולוגי על עולם האינטרנט, החדשנות, הקהילות הסטארטאפים והיזמות

Archive for יולי 2016

מיפוי תעשייה

בפוסט "לינקדאין, פלטפורמת הכתיבה והבלוגים הבאה שלכם?" כתבתי עד כמה אני אוהב להשתמש בפלטפורמה של לינקדאין לכתיבת מאמרים. אחרי 47 פוסטים שכתבתי שם (כולם באנגלית) ומעל 9,000 אנשים שעוקבים אחרי המאמרים שלי בלינקדאין, החלטתי שכדאי יהיה לעשות מעין שימוש חוזר בחומרים הטובים ביותר שכתבתי שם – ולתרגם אותם לעברית. זה נקרא ״למחזר״ וזה מאד ירוק, וטרנדי ושומר על הסביבה.

אז הנה הפוסט הראשון שלי מלינקדאין שאני מתרגם לעברית, הפוסט במקור נכתב תחת הכותרת: Becoming a Thought Leader: It Starts with Creating Your Industry Map, יעני, להפוך למוביל דעה: זה מתחיל במיפוי התעשייה שלך. שימו לב שלא השתמשתי בכותרת הזו בעברית, וזה בגלל שהתרגום הזה נשמע לי קצת פלצני.

אז אתם רוצים להפוך למוביל דיעה, או בעל דעה או כאלו שהרבה אנשים עוקבים אחריהם, או you name it – מאיפה מתחילים? בגדול יש 2 דרכים לקדם את השם שלכם בתעשייה שלכם:

  1. העולם האמיתי: השתתפות בכנסים, אירועים או מיטאפים בתעשייה בה אתם פעילים ובה אתם רוצים להתקדם. חשוב להדגיש שככל שההשתתפות שלכם פעילה ומשמעותית יותר, קרי, להיות מרצה, מנחה, להשתתף בפאנל או להיות זה שבכלל מוביל את הכנס – גורמת לכך שהשם שלכם יהיה מוכר יותר בפני יותר אנשים. בשביל לדעת באילו כנסים כדאי להשתתף ולקחת חלק (בכל זאת, הזמן של כולנו מוגבל) כדאי שתתחילו ב״מיפוי״. (מה זה מיפוי? כבר אסביר)
  2. הזירה הדיגיטלית: פעילות מקצועיתף יצירה וניהול פרסונה מקצועית-חיובית משלכם בספירה הדיגיטלית. גם כאן יש חשיבות גדולה ל-״מיפוי״.(רגע! כבר מגיעים להסבר של המושג הזה!)

אז מה זה מיפוי?

כשחייל נשלח למשימה הוא מקבל מפה ומתחיל לנווט ליעד (סיפור אמיתי ומביך: במשימת מיפוי אישית שלי בקורס מפקדים הגעתי לבסיס סודי, או משהו כזה. העבירו לי בקשר מסר חד משמעי לעצור במקום ותוך 10 דקות הגיע רכב צבאי להחזיר אותי ליחידה). זה בדיוק אותו הדבר, חוץ מהקטע של להגיע בטעות לבסיס סודי.

כשאתה רוצה לעלות בסולם מובילי הדעה (גם זה נשמע הרבה פחות פלצני באנגלית), אתה צריך איתך מעין מפה עם נקודות ציון ומידע שתעזור לך לנווט את הדרך שלך:

  • ידע, ידע, ידע: באיזו תעשייה אתה או את רוצים להתקדם? זו שאלה ממש חשובה כי ככל שתתמידו להתעדכן בחדשות מהתעשייה, להעמיק את הידע שלכם, לעדכן בתובנות משלכם בעולם התוכן הזה ולא תתבזרו על תחומים אחרים – כך תצליחו לקדם יותר את השם שלכם.
  • תאריכים חשובים: חשוב שתשבו ותכירו את התאריכים להם יש משמעות בתעשייה שלכם. בין אם אילו תאריכי אירועים מיוחדים, אירועים היסטוריים או אירועים בעתיד הקרוב. להכיר תאריכים מהסוג הזה יאפשר לכם להראות עד כמה אתם בעלי ידע והבנה במה שמתרחש בתעשייה שלכם (ידע הוא הוא הבסיס לכל דבר. מיפוי הוא סוג של ביסוס הידע), ולהתכונן מראש ולקחת חלק במידה ואפשרי.
  • מובילי הדעה: האם אתה מכירים את מובילי הדעה שכבר פעילים בתחום שלכם? אל תחשבו בקטן – נסו למפות גם את אלו שלא גרים בישראל. אל תחששו – נסו ליצור עימם קשר.
  • כנסים, אירועים ומפגשים: בסופו של דבר השתתפות משמעותית (מהי משמעותית? ראו בפסקה בהתחלה) באירועים וכנסים מקצועיים היא הדרך לקדם באופן עוצמתי יותר את השם שלכם בתעשייה. למה? כי אתה רואה את הלבן בעיניים של האנשים ורק ככה באמת מתחברים ויוצרים קשרים. אתם מוזמנים לפוסט הקודם שלי ״המימד הדיגיטלי ליצירת קשרים בזמן כנסים: הרצאת כנס MAD שלי״, העלתי שם מצגת שלי על מינוף אישי בכנסים ויצרת קשרים.
  • הכל מתחבר… שימו לב שהחלקים שהזכרתי: תעשייה, תאריכים, ידע, הכרת מובילי הדעה והשתתפות בכנסים מתחברים אחד לשני – כך למשל השתתפות באירוע או מיטאפ מקצועי יהיה משמעותי יותר – אם תכירו את האנשים שמובילים את האירוע מראש, כך גם יהיה לכם קל יותר להתחבר למובילי דעה – אם תראו שליטה בידע עמוק בתעשייה שלכם.

מה דעתכם? האם המונח ״מיפוי״ הגיוני בעינכם? האם יש חלקים או פעילויות נוספות שצריך לבצע מי שרוצה לעלות הבסולם מובילי הדעה של התעשייה שלו או שלה?

מוזמנים לעקוב אחרי גם בטוויטר, וכמובן להתחבר בפייסבוק ובלינקדאין.

Fhoto Credit: Kate Ter Haar, Flickr CC

, , ,

Morad Stern מורד שטרן

זהו, אחרי שהטירוף סביב כנס MAD 2016 של גלובס נרגע קצת, ואחרי שקבוצת ה- WhatsApp המוכשרת בטירוף שלנו לקחה באירוע חלק משמעותי, התפניתי לעלות את המצגת שהעברתי בכנס לערוץ שלי ב- SlideShare – כך שתהיה זמינה לכל מי שרוצה.

על מה דיברתי?

הצגתי את הפוטנציאל ליצירת קשרים (Networking) במהלך כנסים מקצועיים. אמנם יצירת קשרים נתפסת כפעילות שמתקיימת בסביבה של שיח ופנים אל פנים, אבל הזירה של המפגשים והכנסים המקצועיים יכולה להוות פוטנציאל גדול אף יותר כאשר עושים שימוש חכם במדיה הדיגיטלית כגון: רשתות חברתיות, פורומים, ערוצי התקשורת של מובילי הכנס ואפליקציות ייעודיות – לפני, במהלך ו-אחרי שהכנס נגמר, בניגוד ליצירת קשרים פנים אל פנים שניתן ליצור במהלך הכנס בלבד.

בהרצאה הזו אני משתף במספר טכניקות שיכולות למנף את האופן בו אתם חווים אירוע או כנס חשוב בתעשייה שלכם, ולעזור לכם להרחיב את מעגל הקשרים המקצועיים שלכם:

Networking During Conferences: 14 Ways to Unleash Your Digital Potential from Morad Stern

, , , , , ,

כנס MAD 2016

כנס MAD 2016 המצוין של גלובס יתקיים ביום ד' הקרוב, 13.7 – יאללה בלאגן!

בשנה שעברה (MAD 2015) עדכנתי כאן בבלוג על כך שקבוצת הוואטסאפ הטכנולוגית שהקמתי (איזו קבוצה?) לקחה חלק משמעותי בכנס והחברים בה עלו לבמה, הרצו על תחומים טכנולוגיים בהם מתמחים – וקבלו חשיפה אדירה. באמת אדירה. הפידבקים שקבלנו היו מעולים ואנשים באמת למדנו והפיקו ערך משמעותי מהפאנל הטכנולוגי של 2015.

בעקבות הצלחת הקבוצה בשנה שעברה, השנה יש אפילו שדרוג. ב-MAD 2016 נקבל אולם מליאה גדול יותר שם "נמשיך במסורת" ונרצה על טריטוריות ומגמות טכנולוגיות שונות ומשונות. בסיבוב הזה אני אצטרף גם כמנחה המליאה (יאי!) וגם כמרצה. כותרת ההרצאה שלי היא "נטוורקינג: המימד הדיגיטלי של כנסים ומיטאפים". את המצגת גם אעלה בהמשך לערוץ ה SlideShare שלי.

המרצים המעולים שיובילו את המליאה: אביב ויצמן, ניר גייר, יונתן שיפר, אור אלון, תאיר קובלסקי, יניב בוהדנה, אורי אליאבייב ו-יפעת יודובסקי.

החל מ-13:45 אתם מוזמנים לפגוש אותנו על הבמה!

קהילת טכנולוגיה WhatsApp

לאתר הכנס ולפרטים מלאים

למדריך בניית קהילות WhatsApp שפרסמתי

, , , , , , , , , , , ,

Theme Design by devolux.org