Usability Talking

בלוג טכנולוגי על עולם האינטרנט, החדשנות, היזמות והסטארטאפים

Archive for אוקטובר 2014

Twitter

קרדיט תמונה: Twitter on Flickr

מאז ומתמיד היתה לי בלב פינה חמה לטוויטר. העובדה שהם ביקרו כאן לאחרונה, רק הגבירה את זה.

בכלל, אני חושב שההצהרה של מנכ"ל החברה, ביז סטון "אנחנו נהיה הדופק של הרשת" מתארת נכון את היכולת של הרשת הזו לעדכן, להתעדכן ולהשפיע באופן מדהים על העולם.
זוכרים את המהומות באיראן? הנה מסמך מעניין בויקיפדיה המתאר כיצד השימוש ברשתות החברתיות, ובפרט בטוויטר, השפיע כל-כך. התפשטות מחלות בעולם? הנה הדרך לעקוב אחרי ההתפשטות שלהם בזמן אמת, בעזרת טוויטר. ויש כמובן עוד המון דוגמאות לכוח של הרשת הזו.

אם אתם משתמשים בטוויטר אתם:

  1. מוזמנים לעקוב אחרי Morad@ (מצטער, הייתי חייב…)
  2. להמשיך ולקרוא את המדריך הקצר שמציג 3 שיטות, פלוס טיפ חשוב, לקידום הפעילות שלכם בטוויטר. אז נתחיל:

(1) שימוש ב GIF

תנו חיים לעדכונים שאתם יוצרים עבור העוקבים שלכם בעזרת GIF (קובץ תמונה המציג סרטון), שיכול להעביר את המסר. אתם יכולים לקחת את זה להרבה כיוונים. ככה זה נראה:

(2) חיפוש מתקדם 

בשביל לחפש ציוצים שעוסקים בנושא מסויים יש שורת חיפוש ברורה בשורה העליונה בתפריט. אבל, שווה להכיר את ההגדרות המתקדמות של החיפוש, שהופכות אותו לכלי עוצמתי:

  1. חפשו Advanced Search בתפריט החיפוש מצד שמאל:Twitter search
  2. אחרי שבחרתם להשתמש באופציית החיפוש המתקדם, אתם תראו מספר אופציות מעניינות שיכולות לחדד את החיפוש שלכם, שימו לב לחיצים שאני סימנתי:Twitter Search
    האופציה הראשונה שסימנתי -Places, מאפשרת לכם לפלטר ציוצים לפי מי שקרוב אליכם גיאוגרפית וזה יכול להיות מאד מעניין, במיוחד באירועים גדולים (במידה ואין האשטאג לאירוע), או אם אתם רוצים לגלות משתמשים שנמצאים כרגע קרוב אליכם.האופציה השנייה- Other, מאפשרת לכם פילטור לפי אופי הציוץ: האם הוא חיובי או שלילי, האם הוא שאלה (?), או – האם הוא גרר אחריו תגובה. יש לא מעט אפשרויות מגניבות שניתן ליישם עבור המותג שלכם לפי כל אחד מהאופציות הללו.

(3) לעקוב אחר המתחרים שלכם

תחשבו על זה רגע, למה שלא תציצו ותבדקו בחשבונות של המתחרים שלכם, עם מי הם מדברים ואחרי מי הם עוקבים?

חפשו את החשבונות של המתחרים שלכם ותבדקו מי העוקבים שלהם (Followers), העוקבים שלהם הם בפוטנציאל – קהל היעד שלכם. תבדקו אחרי מי הם עוקבים (Following), החשבונות שהם עוקבים אחריהם – צריכים לעניין אתכם, האם החשבונות האלו הם של מובילי דיעה או אנשים מתחום תחום הפעילות? זה חשוב מאד.

בנוסף, תבדקו אם הם יצרו Lists משלהם. יכול להיות שהם עשו לכם הרבה מהעבודה במציאת קהל יעד פעיל המביע התעניינות בתעשייה או בפעילות שלכם.

אם החלק הזה מעניין אתכם, ראו את המאמר הבא שמרחיב את הנושא: Seven Sneaky Ways to Use Twitter to Spy on Your Competition

ו… טיפ חשוב

אם אתם עושים איזכור לחשבון משתמש, או שאתם עושים Reply לציוץ כלשהו שימו לב שה-@ לפני שם המשתמש לא נמצא בתחילת הציוץ. אפשר וכדאי להוסיף נקוד (".") לפני השטרודל וזה פותר את הבעיה.

מה הבעיה? אם ה-@ נמתא בתחילת הציוץ רק שניכם תראו את התכתובת, וחבל. יכול מאד להיות שזה יעניין עוד הרבה משתמשים ואולי חלק גם יצטרפו לשיחה.

הנה דוגמה:

Tweet

מוזמנים להגיב, לשתף ולהוסיף – מה הטיפ שלכם לקידום הפעילות שלכם בטוויטר?

, , , , , ,

Twitter israel

Twitter מתחילים את פעילותם הרשמית בישראל, וזו בשורה חשובה ומדהימה. הצילום (למעלה) צולם במסיבה נהדרת שהם ארגנו בתחילת חודש אוקטובר.

, , , , ,

בסוף אחת ההרצאות שהעברתי לסטודנטים בנושא אבטחת מידע ופרטיות (הרצאה שגורמת לתחושה לא נוחה, בה מבינים המשתתפים שהפרטיות שהם חשבו שיש להם היא רק אשליה מתוקה), נשאלתי על ידי הסטודנטים "אז מה אפשר לעשות – לברוח למערה?".

זה נורא שיעשע אותי כי שאלה דומה קיבלתי גם כשהעברתי את ההרצאה הזו במשרד החוץ מול שגרירים ונספחים שיוצאים לשליחות וכמובן שהתשובה היא שתכל'ס, אין הרבה מה לעשות, אבל חשוב להיות מודעים לעובדה שהטכנולוגיה שמקיפה אותנו גם שואבת מאיתנו מידע. ללא ידיעתנו. וזה כבר משהו.

אגב, על תמצית האתגרים והבעיות ניתן ללמוד מתוך הרצאה מצולמת מיוחדת שהעברתי עבור משרד החינוך:


 

אחד מהשירותים המגניבים-מטרידים הוא ה-Location History, למי שלא מכיר. השירות הזה בעצם מתעד איפה הייתם בכל רגע נתון, ומאפשר לכם (או למי שעוקב אחריכם) לצפות בנתונים על גבי מפת גוגל דינאמית לצד יומן תאריכים. איך מגיעים לזה? פשוט חפשו בגוגל Google Location History והכנסו עם החשבון גוגל שלכם. התדהמה מובטחת.

הנה דוגמה ליום מתועד שלי שכולל הגעה מהבית למשרד, ובחזרה:

Google_Historty_Location

השירות הזה הוא אחד מארבעה שירותים של היסטוריית שימוש שלכם בחשבון ה-Google:

Google History

  1. היסטוריית חיפוש שלכם: מה בעצם חיפשתם במנוע החיפוש לפי חלוקה של חדשות, סרטונים, מפות וכו'. זה מעניין במיוחד לקבל את הסטטיסטיקות שהם מגבשים שכוללות כמה חיפושים עשיתם בסך הכול (אצלי – 38,363 נכון לרגע זה), החיפושים המובילים שלכם, באיזה שעות אתם הכי פעילים ובאילו ימים.
  2. מקומות שביקרתם: Google Location אותו כבר הזכרתי בתחילת הפוסט ותיכף אזכיר שוב בהמשך (תשארו. כדאי לכם).
  3. החיפושים שלכם ביוטיוב.
  4. דברים שצפיתם ביוטיוב.

ועכשיו לחלק המעניין. בעודי משחק בהיסטוריית המקומות בהם הייתי – החלטתי לעשות ניסוי. לפני כשלושה חודשים הייתי בטיול מדהים (מדהים!) בפריז, אליו טסתי עם מכשיר הסמארטפון שלי ה -HTC One המדהים (מדהים!) שלי.

לא הייתי צריך גישה תמידית לאינטרנט ולא רציתי להתחבר בטעות בחיבור Data יקר להחריד, ולכן לפני הטיסה כבר העברתי את הטלפון למצב טיסה וכך נשארתי כל הטיול.
השתמשתי בסמארטפון בשביל לצלם תמונות, סקייפ וניווט עם אפליקציית הטיולים המצויינת Trip Advisor שלא מצריכה דאטה (שימוש בגי.פי.אס הוא אוף-ליין ,וכול המפות באפליקציה הזו הן גם אוף-ליין). החיבור היחיד שהיה לי היה WIFI במלון, והוא היה לזמן קצר מאד.

בעודי משחק היום עם Google History Location החלטתי לבדוק כיצד גוגל מייצג את התקופה בה הייתי בפריז, בהתחשב בעובדה שהייתי מנותק במשך שבוע מהאינטרנט. שימו לב לתמונה הבאה שמאד הפתיעה אותי:

Google History

מדהים, הא? הוא ידע בדיוק איפה הייתי, גם בלי חיבור לרשת. הוא פשוט אסף את המידע של המיקומים שלי (באמצעות אפליקציית Google Maps לפי תיאור ההגדרות שלהם) והעלה אותו לרשת כשהתחברתי במלון.

…"אז מה אפשר לעשות – לברוח למערה?" אל תטרחו. גם זה כנראה יופיע בגוגל…

—-

אם בא לכם לעקוב אחרי עדכוני חדשות בנושאי טכנולוגיה ואינטרנט אתם מוזמנים גם לעקוב אחרי חשבון הטוויטר שלי Morad@.

, , , , , , ,

Theme Design by devolux.org