Usability Talking

בלוג טכנולוגי על עולם האינטרנט, החדשנות, הקהילות הסטארטאפים והיזמות

Archive for מרץ 2014

לינקדאין, הרשת החברתית הכל-כך מעונבת ורצינית יוצאת במהלך מאד חשוב – היא מרחיבה את מעגל תורמי התוכן שלה. זה התחיל עם כ-150 משפיענים (מובילי דעת קהל ומומחים) מאד רציניים כגון: נשיא ארצות הברית ברק אובמה, מנכ"ל לינקדאין ג'ף ויינר, נשיא ארה"ב, ביל גייטס, מג ויטמן ועוד שמות מוכרים ורציניים שקבלו הזמנה אישית וגישה למערכת התוכן של לינקדאין, ויכלו לשתף את הגולשים בלינקדאין בתובנות שלהם.

הפרויקט נקרא LinkedIn Influencers והוא שירת את המטרה. אחרי כל משפיען החלו לעקוב אנשים שונים. כך לדוגמה, אחרי מנכ"ל לינקדאין ג'ף ויינר, עוקבים קצת למעלה ממיליון איש, ואחרי ביל גייטס עוקבים קצת למעלה מ-1.8 מיליון איש, וואו.
התוצאה הייתה שמיטב המוחות והכישרונות שהגיעו באמת רחוק, כותבים ללינקדאין חומר מרתק (וממקור ראשון!) לכלל הגולשים. הגולשים מצידם קיבלו אפשרות לעקוב אחרי האנשים שהם מעריכים, להגיב לתכנים שלהם, ובכך לנסות וליצור קשר עם המשפיען. את החדשות והתכנים לינקדאין קיבצו גם לאפליקציה מאד מומלצת בשם Pulse, ובכך הפכה LinkedIn למקור ידע מקצועי ומאד נחשב.

כפי שנראה כרגע – ההחלטה של לינקדאין היא להרחיב את המעגל הזה כך שכולם יוכלו להיות "משפיענים" ולשתף  אחרים בתובנות ובניסיון שלהם. המהלך יכלול כמה פעימות, ולשמחלתי הרבה קבלתי, כבר עכשיו, הזמנה להצטרף לפרויקט המדהים הזה, וכרגע יש לי גישה למערכת ניהול התוכן, לאפשרות לפרסם תובנות ולאסוף עוקבים.

החשיפה שאתה מקבל ככותב לתכנים שלך היא יפה, אבל עדיין לא פיצחתי את המנגנון. הפוסט המוצלח ביותר שלי, עד כה: Internet of Things: 6 Basic Things You Should Know, עבר את ה-3,000 צפיות, 100 לייקים, 300 שיתופי לינקדאין ו-10 תגובות ביומיים. פוסטים אחרים מגיעים ל-1,500 או רק מגרדים את ה- 100 צפיות. מה הסוד? אין לי מושג – אני עדיין משחק עם זה.

Linkedin Influencer

אז איך זה נראה מאחורי הקלעים, ואיך מגיעים למערכת ניהול התוכן:

Linkedin post

רואים את העט בצד ימין למעלה? ברגע שלוחצים עליו עוברים לפאנל ניהול שנראה כך:

LinkedIn CMS

למי שיש קצת ניסיון עם מערכות ניהול תוכן מייד ישים לב שזה עורך טקסט פשוט מאד (ודי נקי ומסודר) שבעצם מאפשר כמעט הכול.

ניתן להטמיע תמונות, סרטונים ומצגות של SlideShare (שנקנתה על ידי לינקדאין בשנת 2012). אין אפשרות לשנות פונטים או לצבוע טקסט בצבע ואני מניח שזה בגלל הרצון לשמור על לוק מקצועי של התכנים שמועלים. לפחות בתצוגה, מבחינת איכות התוכן – אף אחד לא בדק אותי, ופרסום פוסט מתרחש במיידי אחרי לחיצה על Publish.

שימו לב שאין תגיות או קטגוריות, ולמרות זאת אני מניח שיש איזשהו מנגנון ממיין תוכן, כי אחד המאמרים שלי Top 6 Ways to Boost Your Creativity – הופיע (באופן אוטומטי) בערוץ Big Ideas & Innovation של Pulse.
מבחינת שפה, לא בדקתי את האפשרות לכתוב בעברית – וזה ממש לא רלוונטי. אם אתם רוצים לקבל חשיפה, ועל הדרך גם לשפר את האנגלית – שווה להתאמץ, לשבור שיניים וליישר קו לפרסום תכנים מקצועיים באנגלית בלבד.

אז זוהי הפלטפורמה החדשה – ואני צופה לה הצלחה אדירה. תחשבו על זה, זו הזדמנות נהדרת בשביל כל אחד מאיתנו לשתף בניסיון ובידע שלו, להכיר אנשים חדשים מהעולם שמתעניינים בנושאי עניין משותפים. אם התוכן שלכם הוא בעל ערך אמיתי – גם יתחילו לעקוב אחריכם אנשים, וכל זה כשאתם עומדים מאחורי הפרופיל המקצועי שלכם, ודוחפים אותו (ואתכם) קדימה.

— אהבתם? אתם מוזמנים להתחבר איתי בלינקדאין, ולהצטרף לקבוצת Israel Web Community שאני מנהל בלינקדאין.

, ,

Theme Design by devolux.org