Usability Talking

בלוג טכנולוגי על עולם האינטרנט, החדשנות, הקהילות הסטארטאפים והיזמות

Archive for יולי 2013

טדי גוף והנשיא ברק אובמה

שתי מערכות הבחירות לנשיאות ארצות הברית, האחרונה של שנת 2012 וזו שלפניה בשנת 2008, עשו שימוש מאסיבי ברשתות החברתיות. השימוש בסושיאל מדיה שנעשה בבחירות 2008 היה חדשני מאד ונתן דחיפה אדירה לברק אובמה, שהצליח להכנס לבית הלבן. במערכת הבחירות השנייה היה השימוש במדיה החברתית כבר צפוי למדי ושני הצדדים – הנשיא ברק אובמה מצד אחד, ונציג הרפובליקנים, מיט רומני מצד שני, הפגינו נוכחות ושימוש אדיר בפלטפורמות החברתיות.

תפסתי את טדי גוף Teddy Goff, מי שלקח חלק משמעותי בקמפיין הבחירות הראשון של נשיא ארה"ב, והתקדם לתפקיד מנהל קמפיין המדיה החברתית בבחירות לנשיאות 2012, למספר שאלות. ממוערבותו של נשיא ארצות הברית עצמו בקמפיינים, עד לעתיד המדיה החברתית בבחירות הבאות לנשיאות ארצות הברית בשנת 2016 ולאיזו רשת חברתית, מבין שלל הרשתות, היה טד בוחר להציל מוירוס מרושע…

אני רוצה להגיד תודה מיוחדת לשרה טוטל-סינגר Sarah Tuttle-Singer, בלוגרית מעולה ואושיית טוויטר מפורסמת שעזרה לי בגיבוש השאלות ובתיקוני האנגלית. אני עובד כעת על תרגום השאלות לעברית ואפרסם את התרגום ברגע שיהיה מוכן.

אז… הנה הראיון שערכתי עם  Teddy Goff:

You led President Barack Obama's New Media campaign in 2008, and then again in 2012. What are some of the main changes that occurred in the world of social media that you observed between the two campaigns?

I think it's important to keep in mind that social media is still very new. On Election Day 2008, Facebook had around one tenth the number of users that it has today, Twitter was in its relative infancy — no one ever used the words "Twitter" and "strategy" in the same sentence — and the smartphone had just been invented the previous summer. It's almost difficult to remember a time when these technologies weren't integral to how we live our lives every day, but but the pre-social era was more recent than we tend to recall. Put together, these technologies amounted to a transformational change for politics, or at least for our campaign in 2012. In 2008, if we'd been off-key somehow in our messaging – not timely enough, not personalized enough, not striking the right tone – people might have clicked away; now, they'll click away and then tweet about why they've lost confidence in the President and his campaign. They have an enormous amount of power now that they never had before – to do us harm when we don't serve them with the kind of experience they demand, but also to do our work for us if we do. The President's 30-plus million Facebook fans are friends with 98% of the US-based Facebook population — more than the number of Americans who vote — so collectively they can reach almost everyone, and do so from a position of trust and credibility, which of course not even the best-loved political figure always can.

Was President Obama involved with the social media activities during the campaigns? Which is his favorite social media channel?

The President was rightly focused on doing his job as President. He articulated some basic principles to Jim Messina, our campaign manager, at the start of the election; one was that he always wanted us to put the grassroots first, which gave us as a digital team a lot of leeway to be inventive in our use of technology to empower ordinary people. But then he stayed out of the day-to-day management of the campaign. I can't claim to know which his favorite social media channel is, but I do know that he intrinsically understands the values and culture of the internet — openness, inclusiveness, transparency, empowerment of individuals — and never needed to be told why we chose to do certain things if our strategies were in alignment with those values.

Were you following Governor Romney's social media channels during the 2012 election? Were there any moves on his side that you thought were particularly good?

We really weren't watching them as closely as you might imagine, because in some sense we weren't really competing with them. The vast majority of our email subscribers, Facebook fans, Twitter followers, and so forth, were Obama supporters. We were competing for their time and attention with the nonprofits they care about, the brands they enjoy, and for that matter their coworkers and spouses and friends — not with the Romney campaign. That said, of course we admired a lot of what they did, and even stole ideas from them on occasion — though not many occasions.

You and your team were the early pioneers of social media as part of the campaign process during the 2008 Presidential election. What role do you think social media will play in the 2016 election? What social media platforms do you think will be particularly robust?

I don't presume to know which platforms will have risen and which will have fallen by 2016. I do think that the overall direction of social technology is quite clear. Put together, these platforms are giving people more tools, more resources, more access — to information, to each other, to candidates and campaigns themselves — and that's not likely to change. People are only going to have more power in 2016 than they had in 2012, just as they had more in 2012 than they'd had in 2008. And as their power grows, so too do their expectations — they expect higher degrees of transparency and accountability, they expect more ways to get involved in the campaign, they expect more avenues to deliver feedback and have it be heard. No matter what social networks are ascendent in 2016, any candidate who wants to build a successful digital program needs to understand these changes, to respect and embrace the increasingly central role that ordinary people are playing in the political process, and be willing to invest time, money, and great creative thinking into the task of serving their needs.

At this point, do you think you’ll be involved in the 2016 presidential campaign?

I sure hope not! Two campaigns were enough for me. After 2008, I told my family and friends that I would never do another campaign — and I was obviously proved wrong. I've made the same commitment now after 2012. I'll have no credibility left if I succumb again and wind up on a campaign in 2016.

We’re dying to know: Do you use an iPhone or an Android?
iPhone.

If a virus were to attack every social media platform, but you had the power to save one, which one would you want to save and why?
Twitter. Otherwise, how would I hear about the virus?

Thank you!

אין ספק שהצוות המקצועי בבית הלבן מורכב מאנשים מאד מאד כשרוניים ויש הרבה מאד מה ללמוד מהם – אתם מוזמנים לקרוא ראיון נוסף שערכתי בעבר עם אלק רוס Alec Ross, יועץ החדשנות של מזכירת המדינה לשעבר, הילארי קלינטון.

, , , , , , , , ,

16 באוגוסט, והסרט הזה בחוץ. מי בא איתי?

אם יש לכם שעה פנויה, וזה ממש מעניין אתכם, אתם יכולים גם לצפות בסרטון Steve Jobs One Last Thing שסוקר את חייו של ג'ובס דרך אנשים שונים שהכירו אותו ודרך נקודות הציון השונות בחייו:

, , , , , , ,

ערן רולס

 

מאז שאני זוכר את עצמי יש לי בעיה, אני לא מסוגל לקרוא תוך כדי נסיעה. תיקון, מאז שאני זוכר את עצמי + יודע לקרוא, אני לא מסוגל לקרוא תוך כדי נסיעה. זה גורם לי לסחרחורת וכאב ראש, במיוחד כשאני נוסע באוטובוסים.
בגלל שאני כזה נועז, אני מתגרה בגורל ומידי פעם מנסה לנצל נסיעות בתחבורה הציבורית בשביל לקרוא. הפעם, הניסיון לשלב נסיעה באוטובוס תוך כדי קריאת חדשות היה מוצלח במיוחד. בעוד אני מדדה בזהירות מכתבה לכתבה, ומידי פעם מרים עיניים ומוודא שהעולם לא מסתובב סביבי, והגעתי לגלובס עם "40 מנכ"לים בוחרים: מי הכי מקושר במשק". זו כתבה מרתקת, שעוסקת בנטוורקינג, קשרים והתעשייה הישראלית, וכמו שמציינת הכותרת – המנכ"לים היו צריכים לבחור את האנשים המקושרים ביותר, לדעתם, בתעשייה.

בעוד אני מעמיק לתוך הכתבה (ומידי פעם מרים ראש לבדוק שאני בסדר, ושיש עוד זמן לתחנה בה אני יורד), אני שם לב לשם אחד, ערן רולס, שחוזר ונבחר על ידי חלק גדול מהמנכ"לים. העובדה שהשם הזה חזר ועלה, היתה ברורה לכתבות ענת כהן ודיאנה בחור ניר, שבחרו לתפוס את ערן ולשאול אותו מדוע הוא נבחר הכי הרבה פעמים, ע"י כל כך הרבה אנשים. "הרולס רויס של הנטוורקינג" – ככה הן סיכמו את התופעה. זו היתה הפעם הראשונה שהצלחתי לסיים כתבה תו"כ נסיעה בתחבורה ציבורית, ללא כאבי ראש, וזו גם היתה אחת הכתבות המרתקות בהן נתקלתי. אז פניתי לערן רולס ובקשתי ממנו להתראיין לבלוג הזה. ערן הסכים (!).

אז הנה, לכם, קוראים נאמנים, ראיון קצר אך מרתק עם ערן רולס, יו"ר מרכז הבנייה הישראלי. כשירות לציבור רק אמליץ לקרוא את הראיון תוך כדי ישיבה במשרד, או בבית, ולא בנסיעה בתחבורה ציבורית.

שאלה: בהמשך לכתבה "40 מנכ"לים בוחרים: מי הכי מקושר במשק" (גלובס), בה נבחרת לאיש המקושר ביותר, ברור שיש לנטווריקנג חשיבות בעינך. האם תמיד ראית את הקשרים בין בני האדם כנושא בעל חשיבות?
תשובה: קשרים בין בני אדם הם הבסיס לקיום חברה. אני מאמין שהחברה בישראל צריכה לחזור יותר ל"אנחנו" ולא רק ל"אני". מגיל צעיר מאד היו לי הרבה חברים ואני מאמין שכל חבר הוא כמו פנינה על שרשרת.

שאלה: לכולנו יש קשרים. מה הופך אדם אחד ל"מקושר" יותר מהשני?
תשובה: אני לא מאמין בקשרים של "שלום שלום". קשר אמיתי הוא קשר המבוסס על מחוייבות. יש מונח שנקרא "בנק אינטרסים ורגשות". כאשר אתה עושה משהו טוב בשביל מישהוא הוא זוכר לך ומרגיש מחוייב. ככל שתעשה יותר ליותר אנשים כך הם יחושו מחוייבים אליך. שפע והענקתו היא לב מערכת היחסים ביני לבין אנשים שבחרתי להעניק להם מעצמי. כמובן ששום מערכת יחסים לא יכולה להיות חד סיטרית.

שאלה:  מהם השלבים, כפי שאתה רואה אותם, לבניית קשרים?
תשובה: לעשות למען האחר. בלי זה אין מערכת יחסים. אפילו לא בין הורים, אחים ומשפחה.

שאלה: האם צמיחת הרשתות החברתיות "שינתה את חוקי המשחק" בכל הקשור לנטוורקינג?
תשובה: הרשת החברתית באינטרנט אין לה שום משמעות אמיתית. כפי שאמרתי המשמעות היא רק אם אני עושה משהו לטובת חבר,אם אני מייצר לו שפע מסויים, אם אני שם כשהוא צריך. דרך הפייסבוק אין לי שום יכולת לעשות לאחר משהו טוב למעט המלצות על איפה לבלות, או מתכונים.

שאלה: אתה נבחרת בכתבה של גלובס, ועכשיו תורך לבחור – מי לדעתך שני האנשים הכי מקושרים בתעשייה הישראלית?
תשובה: אני לא מכיר את התעשיה הישראלית. אנשים מחוברים הם לא אנשים שמסתובבים במסיבות, קוקטיילים וועידות ומחליפים כרטיסי ביקור ומרגישים שהם מקושרים. המקושרים באמת הם אנשים שבאמת מקדישים חלק גדול מחייהם למען החברה ולמען אחרים. אנשי נתינה הם היחידים שבסוף אחרים מרגישים אליהם מחוייבים. אני יכול לתת דוגמא את גיל שפר ראש סגל משרד רוה"מ איש נתינה ענק שלא מפסיק לפזר שפע בעשרים שנות היכרותנו. קובי לנגליב שותפי מנכל מרכז הבנייה הישראלי שעושה המון לטובת הכלל ואלוף בלסדר מקומות עבודה לאחרים הוא איש מאד מקושר וסולידי אבל מאות אנשים ילכו אחריו באש ובמים כי הוא היה שם כשהם היו צריכים אותו, ולא תראה אותו בשום קוקטייל או מסיבה של ה"מקושרים". חשוב להבין שהרבה אנשים שחושבים שהם מקושרים, בגלל שהם נמצאים "במקומות הנכונים ועם האנשים הנכונים", אין להם כמעט כלום אמיתי כי ה"קשרים" שאינם מבוססים על נתינה אמיתית ומחוייבות לא באמת מחזיקים מים.

 

, , , , , , , , ,

קהילת הווב הישראלית

אוהבים לקורא את בלוג הטכנולוגיה הזה? (למה), אוהבים להתעדכן בחדשות טכנולוגיות? (ברור), רוצים להחשף לאירועים טכנולוגיים, להכיר ולהיות מקושרים לישראלים נוספים שפעילים ברשת ואוהבים טכנולוגיה ואינטרנט? (ברור!) – מעולה! אתם מוזמנים להצטרף לקבוצת הלינקדאין "קהילת הווב הישראלית". הקבוצה מציגה, באופן שוטף, חדשות ועדכונים רלוונטיים לעולם הטכנולוגיה, ובין השאר מתפרסמות שם גם משרות חמות בתחום האינטרנט והפיתוח.

את הקבוצה הקמתי ממש לא מזמן, והיא כבר מונה מעל 300 חברים שכולם קשורים לעולם הטכנולוגיה והאינטרנט בישראל – ככה שמשעמם לא יכול להיות שם…

אז אם אתם רוצים לקחת חלק, לעדכן, להשמיע את דעתכם ולהכיר אנשים חדשים – אתם מוזמנים להצטרף.

 

 

, , , , , , ,

Theme Design by devolux.org