Usability Talking

בלוג טכנולוגי על עולם האינטרנט, החדשנות, הקהילות הסטארטאפים והיזמות

Archive for אוגוסט 2011

כנס וורדקאמפכנס וורד קאמפ (הכנס השנתי של קהילת משתמשי וורדפרס) יתקיים השנה ב 12.9 בירושלים (כמו שנה שעברה למי שזוכר).  את הכנס מארגנת ומנהלת ביד רמה מרים שוואב, ועל זה מגיע לה את כל הכבוד. באמת.

בכנס ירצו בלוגרים מהשורה הראשונה: גל מור, חנית כהן, ארז וולף, יהונתן קלינגר, חנן וייסקופ, פז אריכא, דינה לוונשטיין, יואב פרחי ומרים שוואב. אה, ולצערם של המשתתפים, גם אני. אני מתכוון להרצות ("להרצות" זו קצת מילה גדולה בהקשר הזה, אבל נזרום רגע) על השילוב של צריכת תוכן ויצירת תוכן לבלוגים ובכלל, בעידן המרתק הזה של הסמארטפונים. אני חושב שזו תהיה הרצאה די מעניינת. בכל מקרה, אני רוצה (זקוק. אני חושב שהמילה המתאימה פה היא זקוק) לעזרה מכם. אם יש לכם חומר מעניין כמו: סרטונים, חומר מקצועי, תמונות, מידע על סטארטפים בתחום, whatever, שיכול לעזור לי בבניית ההרצאה הזו, אנא שלחו לי במייל. כמובן, כמובן, כמובן ששמכם וכתובת הבלוג שלכם יופיעו במצגת כקרדיט ואני אהיה אסיר תודה לכם כל חיי. תודה!

אז נתראה בכנס וורדקאמפ 2011!!

, , , , , , , , ,

אני אוהב לנחש את עתיד הטכנולוגיה. לא, לא, לא תנו לי לנסח את זה מדויק יותר: אני אוהב לנחש את המספרים שיעלו בלוטו, אבל בגלל שלא ממש הולך לי בתחום הזה, אז אני נהנה לנסות ולהעריך מה יקרה בעולם הטכנולוגיה. בהימור מהיר וחסר ביסוס אני מעריך שיש לנו עוד כמה שנים טובות עד שנעבור לממשק משתמש טבעי אמיתי. כזה, למשל, שיזהה פקודות קוליות באופן מושלם (ולא, לצרוח איש קשר בשם "אבא" באנגלית לאייפון שלך, ואז לראות שהוא מנגן לך שיר של מדונה לא נחשב להצלחה גדולה), או לקרוא את הרגשות של המשתמש ולדעת להתאים את המערכת לרגשות האלו. זה נושא מרתק, אבל לעניות דעתי אנחנו עדיין רחוקים משם (אשמח אם תפנו אותי למקורות מידע שטוענים אחרת לגבי העניין הזה).

המשך…

, , , , , , , , , , , , , , ,

דה מרקר

בעקבות ההודעה המפתיעה של HP אודות הפסקת ייצור מכשירי הפאלם פרי (סלולר וטאבלט), עלה בדה מרקר טור דיעה שלי. טור המיצג אדם פגוע, מאוכזב ובעיקר חרד לקראת העידן בו שוק הסלולר יתחלק בין 2 ענקי טכנולוגיה, אפל וגוגל. לכתבה

, , , , , , , ,

באחד מימי השבוע טיילתי לי באחד מהקניונים הגדולים. בקניון, הממוקם באחת מערי ישראל הגדולות, נאלצתי להכנס לחנות של אחת מרשתות האופנה המוכרות בעקבות בקשה (בלתי ניתנת לסירוב או דיון) של אחת מהנשים המשמעותיות בחיי (שמתם לב לטכניקת ה"באחד מ…" שאני חוזר עליה? זה יוצר מתח, עניין ו"רב הנסתר על הגלוי". אין ספק, כותב הבלוג הזה הולך ומשתכלל).

בכל מקרה, שמתי לב לדבר מעניין: רשת האופנה הזו (ואני מניח שגם אחרות) התחילה לאמץ אלמנטים "גיקים" על הביגוד שלהם. זה משעשע, כי מי היה מאמין שאדם בן 30 פלוס יסתובב עם חולצה ועליה הדפס של גיבור על ועוד יסכים להשקיע בזה כל כך הרבה כסף, וזה גם משעשע כי אפשר למצוא שם שגיאות – והנה שגיאה אחת שאני מצאתי. אז תעיפו מבט בהדפס החולצה הזו, ונראה אם גם אתם מצליחים למצוא השגיאה. וכן, אני יודע שאיכות התמונה מזעזעת אבל עדיין ניתן למצוא את השגיאה:

חולצת גיקים

 

, , , , ,

מחאה פייסבוק

אם עוד לא יצא לכם להיתקל ביוזמה הזו בפייסבוק, אז אני מזמין אתכם להכיר אותה עכשיו. מדובר ביוזמת מחאה, אבל לא מה"סוג הרגיל". הפעם, אנחנו לא זועקים נגד: עלויות הדיור, מחיר הקוטג, יוקר המחייה או יו-ניים-איט.

מחאה פייסבוק

הפעם אנחנו מנסים לגלות ערבות הדדית לעובדי מפעל ישראלי שכולנו מכירים, מפעל שנאלץ לנקוט בהליך פיטורים מול עובדי קו ייצור שלא בטוח שיש להם לאן ללכת. זו ההזדמנות שלנו לנסות ולחולל שינוי אמיתי גם עבור אחרים שבאמת צריכים את זה. ליוזמה הזו קראתי "כמו עם הקוטג, אבל הפוך: מחזקים את פרי הגליל". ליוזמה הצטרפו לא מעט אנשים בזמן די קצר יחסית, והיא גם זכתה להופיע בגלובס.

אז יאאלללה, תצטרפו ותשתפו גם אחרים, ואולי נצליח לשנות משהו ולעזור לאנשים שבאמת זקוקים לזה כרגע !! 🙂

הערה חשובה: אין להסיק מהכתוב לעיל שהמחאות "הותיקות" כגון זו שהחלה על הדיור, או זו של הרופאים הינן בעלות ערך הדדי פחות מזו של המחאה הזו. לא זו היתה כוונת הכותב, ולעיתים קרובות מידי, בהחלט קרובות מידי, דבריו של הכותב לא מקבלים את הפרשנות אליה הוא התכוון בדיוק (ואחרי 4 שנות כתיבת בלוג זו בהחלט עובדה בעייתית).

, , , , , ,

דרושים מדיה חברתית

אתם מוזמנים להפיץ את המשרה הבא:

לניהול פרויקט ניו מדיה בארגון בטחוני ממשלתי דרוש איש/אשת מדיה חברתית. העבודה ממוקמת בירושלים, וכוללת רכב (יש גם נסיעות למרכז), המשרה היא משרה מלאה.

דרישות:

7-8 שנות ניסיון ורקע בתקשורת ועיתונות,

4 שנות ניסיון עבודה ברשת אינטרנט/עיתונות/תקשורת/מדיה גדולה,

ניסיון במערכת חדשות מרכזית.

– לפרטים נוספים ושליחת קורות חיים, צרו קשר עם אורלי בראון במייל: orlybraun@gmail.com

, , , , , , , ,

 

פייסבוק מול גוגל פלוס

אומנות ניהול השיחה בפייסבוק. אני מעביר גם קורסים

אני שונא כשאנשים מנסים לעשות האנשה למוצרים או שירותים טכנולוגיים, התוצאה היא בדרך כלל סטאטוסים, או ציוצים, מפגרים כמו זה: "רשת הפייסבוק היא כמו האישה החוקית וגוגל פלוס היא כמו הפילגש, אסור אבל מרגש". את הסטאטוס הזה קראתי היכן שהוא בתוך אותו שצף מלל אין סופי שהתנהל ברשת (וברובו בפייסבוק, כמה משעשע) במטרה לקבוע האם הרשת החברתית החדשה, "גוגל פלוס", תתפוס או לא תתפוס.

אז… אחרי שעננת המלל חלפה הלכה לה (אף אחד כמעט לא מדבר על זה, שמתם לב?), אני מתכבד להפנות את השאלה לעצמי: "מורד, בבקשה, האר את עיננו – האם גוגל פלוס יצליח להעפיל על פייסבוק?". תודה ששאלת, אני אשמח לענות על כך בשני אופנים: תשובה פשוטה של מילה אחת, ותשובה ארוכה מנומקת.
אני אתחיל בתשובה של מילה אחת: "לא", ואמשיך לתשובה הארוכה – הרשת החברתית החדשה גוגל פלוס לא תתפוס בגלל 3.5 סיבות טובות:

1. "אין לי זמן! אין לי זמן!" (מתוך זיכרונות נוסטלגיה עצובה) : אין לנו זמן לחלק את עצמנו לאלף ואחת רשתות חברתיות. לעיתים קרובות כשאני כותב סטאטוס גאוני בפייסבוק (וזה באמת לעיתים קרובות, אולי קרובות מידי באופן מעורר חשד לגבי ההגדרה שלי ל"גאונות"), אני מוצא את פעולת העתק הדבק לחשבונות הלינקדאין וטוויטר (אני שונא לקצץ את הסטאטוס למסגרת של 140 תווים. שונא!) שלי כפעולה מייגעת ואפילו,אני מודה, קצת ספאמית. אז להתחיל ולהשקיע גם ברשת נוספת? לא הגיוני.

2. ייחודיות: בעוד לינקדאין מבססת עצמה כרשת חברתית עסקית לצורך נטוורקינג ומציאת עבודה (אני אישית חושב שנטוורקינג טוב יותר ניתן דווקא לבצע באמצעות הפייסבוק, אבל נניח לזה כרגע), פייסבוק נתפסת באופן מוחלט בתפקיד הכיכר המרכזית שם ניתן למצוא את כולם, וטוויטר נחשבת למין עוף מוזר שרק פריקים טכנולוגיים ואנשים מוזרים נמצאים שם ומהגגים להם ב-140 תווים, לגוגל פלוס אין שום ייחודיות.
גוגל פלוס היא חיקוי של פייסבוק שפשוט במקום הצבע הכחול ששולט בפייסבוק, אפשר לראות שהצבע הלבן שולט בגוגל פלוס (זה מגיע גם בשחור? חה, חה, חה), ואל תגידו לי "מעגלים!" יש שם מעגלים!" – זה גימיק זול.

3. "עדיף כמה אחים בינוניים על אח גדול אחד" (מורד שטרן, 2011): אני אישית לא אוהב לשים את כל המידע האישי שלי בידיים של גוף טכנולוגי אחד בלבד. אם כבר האח הגדול וכל זה, אז אני מעדיף כמה שיותר אחים גדולים שכאלו שמידי פעם יריבו בניהם קצת, ואף חד מהם שלא יחזיק בידיים שלו את כל המידע שלי. הגיוני, לא?

3.5. מרקו לא היה מוצא את אמא שלו בגוגל פלוס: פייסבוק נמצאת מספיק זמן בסביבה כך שגם אנשים לא טכנולוגיים בעליל ניתן למצוא בפייסבוק. החל מההורים, הדודים, וכלה בשכנים ובסלברטיז. כולם (כמעט כולם), כבר שם. אני לא נכנס לשאלה האם זה משהו חיובי או לא (וזו גם הסיבה שנתתי לסעיף הזה רק חצי נקודה), זה פשוט ככה, וזה לא ישחזר את עצמו בגוגל פלוס מסיבה פשוטה, רוב האנשים הלא טכנולוגיים האלו לא יעשו מאמץ (ומבחינתם מדובר אכן במאמץ) לפתוח חשבון חדש, להכיר מערכת חברתית חדשה ולחפש מחדש את הכל החברים שהם כבר מצאו בפיייסבוק. זה פשוט לא יקרה.

תראו, יכול להיות שאני טועה לגמרי, וגוגל פלוס תשאיר את פייסבוק עם אבק בפה, או שלכל הפחות תשתווה לה בעתיד. כן, אני מכיר את המספרים המדהימים של המצטרפים החדשים אליהם הגיעה גוגל פלוס בזמן קצר מאד, אבל הם לא מדד לשום דבר. מי שהצטרף לגוגל פלוס לא עזב שום רשת חברתית אחרת בשביל זה, הוא רק רצה לבדוק על מה הרעש והמהומה ולהוכיח שהוא אחד מאותם מובחרים שקיבלו הזמנה להצטרף. למעשה, ככל שאני שואל אנשים ברשת אם הם חברים בגוגל פלוס והם עונים לי "כן", בדרך כלל הם גם מוסיפים שכבר הרבה זמן הם לא נכנסו לשם כי אין להם זמן. וברגע שכבר נכנסת ואתה נוטש, אז אתה נוטש.

, , , , , , , , , , ,

Theme Design by devolux.org