Usability Talking

בלוג טכנולוגי על עולם האינטרנט, החדשנות, הקהילות הסטארטאפים והיזמות

Archive for אפריל 2011

האריזות שאתם רואים בתמונה יושבות אצלי בבית ומעלות אבק. מידי פעם אני מקבל איומים מגורמים שונים שמאיימים עלי ש"אם אתה לא תעיף את הזבל הזה – אני אעשה את זה!". אני הולך עם האמת שלי, ושומר את האריזות…

בואו נראה אם אתם יודעים איזו אריזה יוצאת דופן? בין הזוכים יוגרלו כבוד והערכה אמיתית.

אריזות גאדגטים

בדרך לפתיחת מוזיאון קטן

אם אשכרה ישבתם וניסתם לפתור את זה, אתם מוזמנים לשרוף את זמנכם גם על:

חושבים שאתם כרישי אינטרנט? נסו את התשבץ הזה

חושבים שאתם מגה גיקים?? יש לי אתגר חדש בשבילכם!

Like ?

 

, , , , , , , , , , , , , ,

אייפד

מנהג מעניין שגיליתי תוך כדי התבוננות בכמה מהבלוגים מובילים בארץ ובעולם הוא לפרסם, מפעם לפעם, פוסט אחד שמוקדש לאזכור פוסטים אחרים. יש הגיון בעניין הזה: אתה מציף כלפי מעלה פוסטים ישנים שקוראים חדשים לא נחשפו אליהם, משפר SEO, ובמקום שאחרים יגידו לך אילו פוסטים היו, לטעמם, מוצלחים בבלוג שלך, – הפעם אתה הוא זה שקובע אילו פוסטים היו טובים באמת.

הנה החלק הראשון בסדרה "הפוסטים הטובים ביותר בבלוג הזה" (אני מתחיל מראשית התקופה בה כתבתי את הבלוג, אוקטובר 2007. וואו, עבר הרבה זמן מאז, הא?) :

1. "ברוכים הבאים" (פוסט ראשון בבלוג. אוקטובר 2007) – מעט טקסט, מעט מאד כישרון, הרבה חלומות ותקווה כוזבת להפוך את הבלוג זה למשהו מיוחד. פוסט הפתיחה שכל בלוגר נאלץ להתמודד איתו, גרסת הבלוג שלי.

2. "בדיקת שימושיות סלולרית" – אחד המבדקים הראשונים בנושאי שימושיות שנעשו במכשיר האייפון בהשוואה למכשירי סלולר מתחרים. משעשע אותי לראות שכתבתי את הדברים האלו לפני שבכלל קיבלתי אייפון ולפני שנתפסתי חזק מאד לכל העניין הזה של הסמארטפונים. בהחלט פוסט מומלץ.

3. "שימושיות וגלישה סלולרית" – 7 טיפים לתכנון נכון יותר של חווית הגלישה למשתמשים בסלולר. ב-2007 זה לא היה כל כך נפוץ, היום גלישה סלולרית היא טרנד (לא חולף) חם מאד.

4. "על אי שימושיות שימושית" – פוסט קצר שמסביר מדוע לפעמים תפעול מורכב של מוצרים הוא דווקא דבר חיובי. ניצן ראשון של מתודולוגיית ה"הפוך על הפוך" שאני כל כך אוהב להשתמש בה. סתם. לא, לא סתם (לא אמרתי שאני משתמש במתודולוגיה הזו באלגנטיות).

5. "Newsletter Tips" – למה לכתוב ניוזלטר ואיך לעשות את זה נכון יותר. ת'כלס, במבחן הזמן נראה שהניוזלטרים כבר לא כל כך רלוונטיים היום, ועם זאת אני נתקל פה ושם בגופים שעדיין עושים בהם שימוש.

6. "איך להפוך לבלוגר מפורסם" – תרשים קצר שמנסה להסביר איך להפוך לבלוגר מפורסם. ניסיתי. לא עובד.

7. "על עלייתה ונפילתה של פייסבוק" – מתוך הפוסט: "הפעם אני אהמר. אבל לא הימור חסר סיכוי מפני שיש אנשים שתומכים במה שאני הולך לכתוב. ההימור שלי הוא שפייסבוק בסופו של דבר, יינטש, ייפול, או סתם יהפוך לאתר זניח". אוווצ'.

8. "הפקולטה למדעי תפעול המיקרוגל" – פוסט מתבכיין על המורכבות בתפעול ממשק המיקרוגל. הפוסט הזה הושלך כבר מזמן אל שאול ההיסטוריה של הפוסטים, אך המיקרוגלים עדיין מיוצרים עם אותו ממשק מקולל.

9. "אייפון – חווית משתמש מתחיל" – הפוסט הראשון שלי בסדרה ארוכה מאד של פוסטים שהולכים להלל את מכשיר האייפון. הפוסט נכתב בתחילת 2008, אז היו בארץ מעט מאד אייפונים. אני מאד מתגעגע לתקופה הזו.

10. "האם אתם הייתם עומדים בתור לאייפון?" – מה הפרופיל הממוצע של האדם שמחכה בתור לאייפון (או כל מוצר של אפל?). התשובות בפוסט הזה.

, , , , , , , , , , , , , ,

מצה נגד אייפד

לפני שנה בדיוק, לקחתי רעיון משעשע של אדם קצת יותר יצירתי ממני שלקח אבן והשווה אותה לאייפון והראה עד כמה הם דומים בעצם. את הרעיון שלו שכללתי ובצעתי השוואה בין המצה שלנו לאייפד:

אייפד נגד מצה

מישהו באפל, אני מניח (אבל אני חושד שרק אני מניח כך), לא כל כך אהב את ההשוואה והתוצאה הלא מחמיאה שלה והחליט לנסות ולהשתפר על מנת שההשוואה הבאה מול המצה האלמותית של היהודים תהיה קצת יותר מחמיאה. אז הנה אנחנו כאן היום, משווים, שוב, את האייפד 2 החדש והמשופר אל מול המצה היהודית. אין ספק, אפל בהחלט לומדים ומשתפרים.

חג שמח!

, , , , , , , ,

חנייה חכמה

צולם ביום חול. צולם בפאלם פרי 2

כשאני רואה רעיון גדול אבל פשוט (וזה מה שהופך רעיון לגדול – הפשטות שלו), אני רץ לכתוב את זה בבלוג. וזו בדיוק המטרה של הפוסט הזה, לתאר רעיון גדול בו נתקלתי תוך כדי חיפוש חנייה. חיפוש חנייה בחניון גדול ועמוס יכול להפוך בקלות לאחד הדברים המעיקים ביותר שיכולים להיות, כל פנייה במרחבי החניון היא בעצם הימור נושא תפילה חרישית שהחנייה מחכה מעבר לפנייה. מה שלא קורה בדרך כלל.

רעיון יפה בו נתקלתי בקניון ברמת אביב (פעם הייתי כותב בהתלהבות על הביקורים שלי בקניון הזה בגלל חנות איידיגיטל. לא עוד) פותר את הבעייה בצורה יצירתית, יפה ופשוטה. מעל כל חנייה נמצאת נורה צבעונית המאירה למרחק שמטרתה להעביר מסר פשוט לנהגים: "החנייה תפוסה" או "החנייה פנויה".

החיווי שנותנת הנורה שנמצאת מעל לחנייה הוא כזה: אור אדום פירושו "חנייה תפוסה", אור ירוק פירושו "חנייה פנויה" ואור כחול פירושו "חניית נכים פנויה" (היופי הוא שהאור האדום תקף במקרה של חניית נכים תפוסה, כי מה אכפת לי אם החנייה התפוסה היא של נכים או לא, זו חנייה תפוסה ואין לי מה להתקרב לשם).

גם העובדה שאני כמשתמש \ נהג שמחפש חנייה נמצא באותו מרחב של נהיגה, כי אני נמצא מאחורי ההגה, מתחבר בצורה טבעית וברורה עם הצבעים אדום (עצור, אין חנייה) וירוק (סע , יש חנייה) והסביבה של החניון עוזרת בפענוח מהיר של הצבע הכחול (חניית נכים). כמובן שברגע שרכב תופס חנייה הנורה מתחלפת באופן אוטמאטי לצבע אדום.

כמובן שאחרי שהחניתי את הרכב שלי רצתי לחניה פנויה קרובה בשביל לבדוק אם אני יכול לעבוד על המנגנון הזה ולהפוך נורה ירוקה לאדומה בעצמי. כמובן שלא הצלחתי. כמובן שקפצתי כמה פעמים במקום כי חשבתי שזה עובד על משקל ואולי ככה אצליח. כמובן שלא הצלחתי. כמובן שכמה אנשים הסתכלו עליי במבטים מלאי רחמים- התנצלתי ונכנסתי לקניון.

אהבתי!

, , , , , ,

אני לא יודע עד כמה הדבר הזה אמיתי, אבל שווה צפייה. האם ייתכן שהטלפונים הסלולרים שלנו, אלו שאנחנו שמים ליד המוח שלנו וקוראים להם "חבר" (למרות שברור לנו שברגע שיצא דגם חדש נרצה חבר אחר), יכולים לגרום לגרעיני תירס להתפוצץ ולהפוך לפופקורן?? אין לי מושג קלוש, אבל הסרטון הזה טוען שכן:

, , , , ,

Theme Design by devolux.org