Usability Talking

בלוג טכנולוגי על עולם האינטרנט, החדשנות, הקהילות הסטארטאפים והיזמות

Archive for פברואר 2011

עבודה אקדמית אפלאני חושב שכבר דיווחתי בבלוג על כך שהתחלתי את התואר השני שלי במנהל עסקים, במידה ולא, זו הזדמנות נהדרת לדווח על כך. זה ממש לא קל, אבל אני בהחלט לומד שם די הרבה. הפעם אני רוצה לעלות לבלוג את העבודה שהגשתי בקורס "התנהגות צרכנים". התנהגות צרכנים היא תחום מחקר מרתק מאד שמטרתו לנסות ולהבין מה הולך שם, בתוך אותה קופסה שחורה שנקראת מוח, בכל מה שקשור להחלטות קנייה במטרה לנסות ולהשפיע על הצרכנים לקנות דווקא את המוצר שלנו.

באופן צפוי למדי בחרתי לחקור את התנהגות הצרכנים בכל הקשור לחברת אפל. בסוף העבודה אני אפילו מעז ומציע לחברת אפל דרכים לשפר את התהליכים שלהם במטרה להשפיע טוב יותר על הצרכנים. העבודה שלי זכתה (לשמחתי הרבה) בציון 100 ואני אשמח לשמוע אם יש לכם השגות עליה. אם אתם סטודנטים והגעתם לפוסט הזה כי חיפשתם את המילים "עבודה אקדמית", "התנהגות צרכנים" או שילוב דומה, אני ממליץ לכם בחום שלא להעתיק את העבודה הזו אלא לשבת להתאמץ ולכתוב עבודה כמו שצריך. זה לוקח זמן ומאמץ אבל זה שווה את זה (או שאני סתם חננה בננה).

– לקריאת העבודה המלאה (לא כולל נספחים, גראפים וביבליוגרפיה. אם אתם רוצים את זה צרו איתי קשר במייל) :

המשך…

, , , , , , , , , , , , , , , ,

מגזר שלישי באינטרנט

לאחרונה קבלתי פנייה מבחורה נחמדה מאד בשם שושנה ג'סקול שביקשה ממני לפרסם בבלוג הזמנה לכנס ארגונים ללא רווח באינטרנט, אני תמיד (טוב, לא תמיד) שמח לעזור ואני מצטט פה את ההזמנה:

"אתה מעוניין בהצלחת הארגון שלך. גם אנחנו! למנהלי עמותות ולכל המגזר השלישי יש הרבה מה ללמוד מטובי המומחים בתחומי הטכנולוגיה, השיווק, גיוס המשאבים, מדיה חברתית ועוד תחומים רבים נוספים.

הצטרף אלינו ותלמד כיצד עמותות יכולות להשתמש בכלים אלו על מנת לחזק את הארגון שלכם, לגייס תורמים, לשתף פעולה עם ארגונים נוספים וקרנות ולהרחיב בהרבה את החשיפה והתפוצה שלהם. בואו ליום של חדשנות, מצוינות ואוכל טוב, כדי ללמוד ולהתנסות ברעיונות וכלים מעשיים, לקדם את הארגון שלכם ואת המגזר השלישי כולו! אם תשתתפו השנה בכנס אחד בלבד- כדאי שזה יהיה "FONSI". הכנס יערך 28 לפברואר, מרכז נא לגעת ביפו".

למידע נוסף (האתר של שושנה).

, , , , , , , ,

כנס איגוד האינטרנט 2011

מי שחבר שלי בפייסבוק בוודאי יודע ש:

1. אני החבר הכי טוב שלו בפייסבוק (זו טענה מעניינת כי אם אני החבר הכי טוב שלך בפייסבוק אבל אתה גם חבר של מישהו שהוא גם חבר שלי בפייסבוק אבל גם הוא החבר הכי טוב שלי בפייסבוק אז מה זה אומר עליכם? אני אוהב למלא את הזמן שלי בשאלות קיומיות).

2. אני ממחזר כותרות. השתמשתי ברעיון דומה לכותרת הזו כבר בטור דעה האחרון שלי בדה מרקר ("טאבלט לכל פועל").

3. אתמול (22.2.2011), דיווחתי בפייסבוק מכנס איגוד האינטרנט על הדברים המעניינים שנאמרו שם. הנה שלושת הנקודות הכי מעניינות שאספתי (או לפחות עלו בפאנלים שאני כבדתי בנוכחותי. והאמת שלא שמתי לב שמישהו ממש מתרגש מנוכחות זו – אבל אני סתם צנוע) :

בפאנל ראשון שעסק בפוליטיקה באינטרנט וקמפייני בחירות ברשת טען אייל ארד את הטענה הבאה (אני שולף מהזיכרון, אבל אלו היו הדברים בשינויים קלים) : "אם הייתי מצהיר בכנס דומה לפני חמש עשרה שנה שבואו וניצור אנציקלופדיה שלא יהיו לה עורכים מקצועיים, לא ישווקו אותה בשום מקום וכל אחד יכתוב מה שהוא רוצה -הייתם צוחקים עליי. ואם אני אגיד לכם היום שאנחנו צריכים להקים וויקי סטייט, מדינת וויקי?". כלומר אייל ארד, טען שמדינות יכולות להתקיים על בסיס החופשיות המנצחת של אתר ויקיפדיה.
כמובן שאני לא מסכים, מדינה היא סיפור אחר לגמרי מאנציקלופדיה חופשית, ובכל מקרה לא נראה לי שארצה לחיות במדינה שמתקיימת על בסיס תרומות.
– קמפיין הבחירות האינטרנטי של אובמה הוזכר רק פעם אחת, תודה לאל.

בפאנל הבלוגייה – ישבה נציגת צה"ל סא"ל אביטל לייבוביץ והצהירה שאחת ממטרותיה לשנת 2011 היא שלכל מפקד בשטח יהיה בלוג. קראתם נכון וכדאי לחסוך לכם את חיפוש השורה הזו למעלה אני אחזור על הטענה: לכל מפקד בשטח יהיה בלוג. יודעים מה? אני הייתי משכלל את ההצעה ואומר בואו נצייד את המתגייסים הטריים, כבר בבקום, בחשבון טוויטר, פייסבוק, פורסקוור ופלטפורמת בלוג. את הססמאות ושמות המשתמשים נחרוט על הדיסקית ויאאלה, ספרו לנו איך אתם מרגישים היום ומה עשיתם. זה נורא חשוב.
ועכשיו באמת – כמי שאוהב את הצבא, שירת בצבא והיום אפילו כותב בלוג – אני ממליץ, מפציר ומבקש: אל תלכו לכיוון הזה, במקרה הטוב זה סתם ייצור עבודת עריכה וצנזורה לצה"ל (בכל זאת מישהו יצטרך לאשר את הפוסטים האלו לפני שהם מתפרסמים, לא?), במקרה הרע זה יחשוף מידע חסוי ויסכן את החיילים עצמם. רעיון לא טוב. בכלל.

בפאנל הסלולר ביקש איתן אבריאל, עורך ומייסד דה מרקר, מהקהל להצביע ולהמר איזו פלטפורמת סלולר הם מאמינים שתשלוט בישראל בשנים הקרובות (אפל, אנדרואיד או מיקרוסופט-נוקיה). רוב מוחץ הצביע בעד אנדרואיד, מעט עבור אפל ואחד בודד ואמיץ האמין בעתיד השילוב מיקרוסופט-נוקיה. כששאל מה יותר חשוב לדעת הקהל איכות החומרה של הסלולר או איכות התוכנה של הסלולר הרוב היו בעד איכות התוכנה. אחחח.. התמוגגתי מאושר.

לסיכום, היה כנס נהדר ונהניתי מאד גם לפגוש כל כך הרבה אנשים שהקשר שלי אתם החל בכלל באינטרנט ועבר למציאות. ואולי, רק בגלל זה שווה שיש את האינטרנט הזה.

, , , , , , , , , , ,

iWater – הלהיט החדש של אפל:

אייפון 6

ותודה לבלוג פאלם פריצ'ר על הקישור!

, , , , , , , , , ,

כשהקמתי את הבלוג הזה (לפני 3 שנים ו-3 חודשים. אבל מי סופר), ידעתי שאני רוצה לכוון אותו לאליטה הטכנולוגית של הבלוגספירה הישראלית, לקצפת הכל-כך מתוקה של המוחות המבריקים ביותר בתחום הטכנולוגיה והאינטרנט, לטופ של הטופ האנושי שניתן למצוא באינטרנט הישראלי. התוצאה הסופית היא שבסוף אתם קוראים את הבלוג הזה. וזה בסדר, באמת.

ועם זאת ולמרות זאת, אני חש צורך עז ליידע אתכם בכל פעם שיש חידוש טכנולוגי אינטרנטי מעניין ואיך ניתן למנף אותו עבור עצמכם. אני לא אהיה הראשון שידווח עליו (יש לי חיים, יש לי משפחה אבל בעיקר בגלל עצלות), אני לא אמסור את הדיווח המפורט ביותר (שוב, עצלות נטו), אבל אני אמסור את הדיווח המזוקק והרלוונטי ביותר על מנת שתוכלו לעשות שימוש של ממש ולא רק לצאת, כל פעם מחדש, בטריקת דלת מהבלוג הזה. ומזל שאין דלתות באינטרנט.

פייסבוק, שוב, משנים לנו את חוקי המשחק. זה נחמד, זה פאן אבל זה בעיקר מעיק, מעצבן ומוכיח שביום שמארק ירצה – מארק ייקח (מארק נתן, מארק לקח, יהי שם מארק מבורך). השינוי האחרון נוגע לדפי החברים שאתם יוצרים לעצמכם, דף הפייסבוק שלי ,למשל, ואני מקשר אליו בשביל שתעשו עליו לייק אם זה לא מספיק ברור (ולחשוב שפעם כיוונתי את הבלוג הזה לאליטה), כבר עודכן לגרסה חדשה כשהשינויים הם בעיקר גראפיים ועוד שינוי אחד קריטי ומדהים שאם רק תקשיבו לי, ורק לי, תוכלו למנף את דפי הפייסבוק שלכם:

הנה שיחה טלפונית שערכתי במטרה למנף את דף הפייסבוק שלי, לפני השינוי בפייסבוק עליו אני אסביר בהמשך:

מורד: "שלום, אני מדבר עם יוכבד?"

יוכבד: "יוכבד?"

מורד: "היי, שמי מורד, אולי את זוכרת אותי, דודה שלי היתה שכנה שלך לפני ,אמממ.., 15 שנה?"

יוכבד: "15 שנה?"

מורד: "כן, לא משנה. יש לי דף מעריצים בפייסבוק ואני ממש רוצה שתעשי עליו לייק"

יוכבד: "לייק?"

מורד: "כן, קצת להגדיל את האגו וכאלה. רדוד, אני יודע"

יוכבד: "יודע?"

מורד: "זה חסר סיכוי לחלוטין, הא?"

יוכבד: "הא?"

[ניתוק שלי]

מהשיחה הנ"ל אתם בוודאי רואים שיש לנו (לי ולכם. אני בטוח שערכתם שיחות טלפון דומות) רצון משותף להגדיל את מספר הלייקים של עמוד הפייסבוק שלנו. השינוי החדש של פייסבוק מאפשר את זה.
השינוי מאפשר לכם "ללבוש" תחפושת ולא להיות הפרופיל האישי הרגיל שלכם, אלא להיות הפרופיל של הדף שלכם, מעתה אתם יכולים להגיב, לעשות לייק על סטאטוסים של דפים ואנשים אחרים ובאופן כללי לחשוף את הדף שלכם למלא אנשים חדשים שלא זכו (…) להכיר את הדף שלכם קודם!

אז איך עושים את זה? הנה מדריך קצר:

1. כנסו לדף הפייסבוק שאתם רוצים לקדם.

2. Acount –> Use Facebook as Page:

3. זהו, עכשיו אתם כבר לא אתם, אלא הדף שלכם (ולכן הכותרת הכל כך משעשעת שלי: כמו פיצול אישיות אבל לא).

4. במטרה להיחשף לתכנים של דפים אחרים (במטרה להגיב עליהם) עליכם לעשות להם לייק. במטרה להחשף לסטאטוסים של אנשים אחרים (במטרה להגיב עליהם) עליכם לחפש אותם בתיבת החיפוש של פייסבוק ואז ללחוץ על ה wall שלהם בשביל לצפות בעידכונים.

5. תשתעשעו.

, , , , , , , , , ,

איך בונים מצגת מצוינת? (ממשיכים לקרוא את הפוסט הזה) איך מעבירים רעיונות בצורה ברורה מעניינת ומרתקת? (עדיין ממשיכים לקרוא את הפוסט הזה) איך עושים המון כסף מבלי לקום בבוקר מהמיטה? (אין לי מושג. תגלו לי בבקשה).

כבר כתבתי בעבר את הפוסט בעל הכותרת המחרידה-אין-לי-מושג-מה-עבר-לי-בראש "כך תכינו ותבנו מצגת פצצה", עכשיו אני מציג בפניכם את המצגת הבאה שמראה את סודות המצגת והפרזנטציה של, לדעתי האישית, גדול המדברים מול קהל: סטיב גוב'ס. זו מצגת די מוכרת והיא מתגלגלת זמן רב באינטרנט אבל החלטתי שיש מקום להציג אותה שוב גם בבלוג שלי כי היא באמת חשובה ומעניינת. מה דעתכם?

, , , , , , , , , ,

המדריך להצגת הבלוג באייפון

אחיי הבלוגרים (פתיחה מרשימה, הא?), בואו נודה על האמת: אנחנו אוהבים להפיץ את התכנים שלנו ברשת, וכמה שיותר – יותר טוב.

אנחנו אוהבים שמגיבים לנו על הפוסטים ואנחנו אוהבים שאנשים עושים לנו לייק וריטוויט על התכנים המצויינים שלנו. למעשה, אם תתנו לי רגע להשתולל מבחינה אינטלקטואלית (או סתם להעתיק בלי בושה מהסרט מטריקס) – אנחנו בעצם כמו וירוס שרוצה שרעיונותיו יתפשטו על גבי הרשת לכל מחשב ולכל אתר, וכמו וירוס שהולך ומשתכלל, אנחנו אפילו יוצרים דף פייסבוק ייחודי לבלוג שלנו בשביל לאסוף ולקבץ קוראים. הבלוגרים חסרי הבושה האמיתיים שמסתובבים ביננו אפילו משדלים קוראים תמימים להפוך ללחוץ Like על דף הפייסבוק הייחודי שהם הקימו לבלוג שלהם (תלחצו לייק בבקשה), הם עושים את זה כביכול בתמימות, הטקסט המבקש שתאשרו לייק מופיע בדרך כלל בסוגריים בצירוף "בבקשה" והם לא יהססו לחזור שוב, ממש במקרה, על הקישור שיוביל לדף הפייסבוק הייעודי הזה. לאן עוד נדרדר?!

במדריך הקודם ("המדריך הסודי ליצירת האפליקציה שלכם לחנות האפליקציות של נוקיה") הצגתי בפניכם את האפשרות ליצור אפליקציה למכשירי הסלולר של נוקיה. כדרככם, הגבתם בחום מזויף ובאהבה פלסטית ועשיתם את עצמם כאילו תיישמו משהו מהמדריך. כשאני חושב על זה, יש מספר בעיות עם יצירת אפליקציה לנוקיה:

1. מישהו צריך לחפש את את האפליקציה הזו בשוק האפליקציות ולהוריד אותה.

2. מישהו אשכרה צריך לשלם עליה במידה ותמחרתם אותה (למרות שהפצרתי בכם לגלות מעט מודעות עצמית לערך התכנים שלכם).

3. שוק האפליקציות של נוקיה, לצערי, לא מראה סימני זינוק כמו המקבילים לו (אפסטור ומרקט).

לכן, המסקנה היא שיצירת אפליקציה לנוקיה היא יותר דאווין מאשר תכל'ס. למרות שבמקרה שלי לא מדובר בדאווין, אני הרבה מעבר למשחקים הקטנים האלו (אבל אין ספק שהעובדה שיש לי שם אפליקציה אומרת משהו, לא?). אי לכך ובהתאם לזאת אני מציג בפניכם עוד דרך לדחוף את התכנים שלכם לכל מקום והפעם למכשירי האייפון, האייפוד טא'צ והאייפד. קבלו את המדריך לבלוגר שרוצה שהבלוג שלו יופיע בצורה מותאמת למכשירי אייפון ואייפד.

נכון, כל אחד יכול לגלוש לבלוג או לאתר של עצמו דרך דפדפן הספארי המותמע באייפון ובאייפד בלי שום בעיה, הרעיון הוא להתאים בצורה נכונה יותר את התצוגה של הבלוג לסביבה של המכשירים הסלולרים, סביבה שמאפייניה העיקריים הם: מסך קטן בהרבה מזה של המחשב וממשק מגע השונה לחלוטין מהשימוש בעכבר ומקלדת.

מצרכים:

1. בלוג או אתר מבוססים וורדפרס (WordPress).

2. אייפון בשביל לראות איך ההגדרות יוצאות ולשחק איתם.

3. מודל לחיקוי, נגיד אני, שמשתמש כבר בתוסף הזה וככה נראה הבלוג שלו באמצעות שימוש בתוסף (תמונה ישנה) :

בלוג אייפון מדריך

נתחיל:

1. פתחו דפדפן (שכבר פתוח כי אתם קוראים את המדריך הזה. חה. חה) – אני ממחזר בדיחות, זה הופיע גם במדריך הקודם.

2. כנסו ללוח הבקרה של וורדפרס.

3. חפשו בסרגל מצד ימין את "תוספים" ולחצו על "להתקין תוסף חדש".

4. חפשו את התוסף Wptouch ותתקינו אותו על מערכת הוורדפרס שלכם.

5. גשו שוב ל"תוספים" ולחצו על "תוספים" חפשו את התוסף החדש Wptouch והפעילו אותו (לחיצה על "להפעיל").

6. זהו זה. מרגע זה, כל מי שייכנס דרך הדפדפן הסלולארי שלו לבלוג או לאתר שלכם יצפה בו בצורה מותאמת למכשיר שלו. זה יהיה לו נוח והוא יתפוס את הבלוג שלכם, ואתכם, כמיוחדים ומקצועיים.

7. עכשיו הגענו לחלק של הקוסמטיקה. אחרי שהפעלנו את התוסף לחצו על "הגדרות" (לא על "לערוך". אין לכם מה להתעסק עם קובץ ה php של התוסף הזה).

8. הגדרות בסיסיות – מה יהיה הדף הראשון שיוצג למשתמש שייכנס לבלוג שלכם (כל עמוד שיצרתם בבלוג שלכם יכול להיות מוצג ראשון. WordPress Setting  זה תצוגת הפוסטים הרגילה). שם הבלוג שלכם (כן, אני יודע שבדוגמה זה Usability Talking וגם אתם רוצים ש"בטעות" ככה יקראו לבלוג שלכם, אבל לא. תכתבו פה את השם של הבלוג שלכם). תצוגת האייקונים תקבע האם יוצג לצד הפוסטים שלכם התאריך שבו העלתם את הפוסט או צלמית מתמונה שמוצגת בפוסט, לבחירתכם. חלק מהדברים אין לי מושג מה הם עושים ואני גם לא יכול לבדוק אותם כרגע כי, להזכירכם, אני מסתובב עם נוקיה (מבחירה, כמובן). אבל אתם יכולים להשתולל פה בלי פחד.

את כל הניסויים והשינויים שתבצעו בהגדרות התצוגה עליכם לבדוק באמצעות מכשיר האייפון שלכם, האתר TestiPhone (אתר סימולציה לתצוגת גלישה באייפון) לא תומך בתוסף הוורדפרס שהפעלתם.

9. הגדרות ל"מתקדמים" (שוב, אתם יכולים לשחק עם הכול שום דבר רע לא יקרה).

10. מראה: איך אתם רוצים שהבלוג שלכם יוצג? איזה רקע? באילו צבעים?

11. אייקון: איזה אייקון יוצג בראש הדפדפן? אתם יכולים לבחור משלל אייקונים שהתוסף נותן לכם או להעלות אייקון משלכם (פשוט לחצו על Upload).

13. טוויסט בעלילה: כמו כל תוכנית ריאלטי עלובה ורדודה שמכבדת את עצמה, גם אני רוצה לסיים את המדריך בטוויסט (רעמי תופים מהדהדים)  – למרות שאמרתי בהתחלה שהתוסף הזה תומך באייפד, הוא לא (אני חושב שאני עושה את זה כתוצאה משילוב פנימי וטבעי של חוצפה ישראלית ורוע לב). בשביל תמיכה באייפד תאלצו לשלם 39 דולר למפתחי התוסף. מצד שני הוא כן תומך במכשירים נוספים כמו בלאק ברי, פאלם פרי ואנדרואיד. תודו שלא משעמם פה.

זהו זה. מקווה שהצלחתם ואם יש לכם שאלות אתם מוזמנים להפנות אותם ליוצרי התוסף (סתם, סתם, אני אשמח לעזור).

, , , , , , , , , , , , , , , ,

מיקרוסופט ישראל

לפני כשבועיים הוזמנתי עם עוד מספר בלוגרים טכנולוגיים לסיעור מוחות מעניין במחלקת המחקר והפיתוח של מיקרוסופט. אין ספק שהעלנו שם רעיונות אדירים, חדשניים ומסחררים, אך הדבר הגדול באמת היה שזכיתי במצלמת רשת HD של מיקרוסופט כי הצלחתי לענות על מרבית השאלות שנשאלו על ההיסטוריה של מיקרוסופט. או לפחות הצלחתי לנחש נכון (וגם את זה צריך לדעת לעשות).

מיקרוסופט ישראל

באתי, אכלתי, עשיתי פרצוף והלכתי. אה, וגם זכיתי במצלמה

מלבד הרעיונות, האווירה, האוכל והזכייה בפרס (מצלמת רשת HD) האבחנה הכי מעניינת מבחינתי היתה שאף חברה, כמובן, לא קופאת על השמרים. כלל החברות, ובעיקר הטכנולוגיות, נמצאות במירוץ רצחני אחרי הרעיון הבא והן עושות כל מאמץ (כולל עריכת חידונים שהזוכים שלהם מקבלים מצלמת רשת HD. היי, זה אני!) בשביל להשיג אותו.

כשאתה חברה קטנה מצבך טוב, אתה גמיש ואתה יכול להפתיע, כשאתה חברה גדולה אז נכון שיש לך ניסיון ואורך נשימה רחב יותר, אבל אתה מגיב לאט יותר ולעתים קרובות הביורוקרטיה מפריעה ליצירתיות שכל כך נדרשת (אבל היי, מה זה חשוב, קיבלתי מצלמה HD!). אני מהמר שהקינקט של מיקרוסופט יצליח לעשות עבודה מצוינת כ"רעיון הגדול הבא" ואם המנגנון הזה יחדור בצורה טבעית גם למחשבים, לסלולרי ובכלל לסביבה שלנו – מיקרוסופט משחזרים את ההצלחה של חלונות 3.11. יהיה מעניין.

[גילוי נאות: לגמרי יצא לי פוסט של "היי, תראו אותי, הייתי במיקרוסופט ,אני כל כך מגניב, אני כל כך אדיר". אבל זו באמת לא הייתה המטרה -אני לא כזה עלוב. המטרה הייתה להשוויץ במצלמה]

, , , , , , , , ,

Theme Design by devolux.org