Usability Talking

בלוג טכנולוגי על עולם האינטרנט, החדשנות, היזמות והסטארטאפים

Archive for נובמבר 2010

כבר הצגתי בבלוג שלי את הסרטון שמסביר בצורה מצוינת למה כדאי לארגונים, קבוצות וסתם אנשים (לא התכוונתי אליכם הקוראים, אתם לא סתם. התכוונתי לכל השאר) לפעול ולהשקיע מאמץ ברשתות החברתיות והאם באמת מדובר במהפכה. הנה סרטון המשך שחוץ מהמוזיקה המצוינת שלו, באמת עושה עבודה נהדרת, וכיף, פשוט כיף לצפות בו (אגב, בהזדמנות זו אתם מוזמנים לעשות משהו טוב ולהצטרף לדף פייסבוק של הבלוג הזה. בשבילכם, לא בשבילי) :

, , , , , , , , ,

ליאונרדו צב נינג'ה

הוא לא היה קונה אייפון, אני אומר לכם

מבין כל ארבעת צבי הנינג'ה תמיד הכי אהבתי את לאונרדו, זה עם החרב והסרט הכחול על העיניים. בזמן שמיכלאנג'לו עשה שטויות, רפאל היה כל הזמן עצבני ודונטלו היה ממציא דברים (עלאק ממציא. אם היה לו כישרון כלשהוא הוא לא היה נלחם עם חתיכת מקל, לא?) היה זה ליאונרדו שהתנהג בצורה הכי רגועה, שקולה וחכמה. ת'אמת, ממש ראיתי בו דמות לחיקוי (ומה זה אומר כשבן אדם בוחר לו דמות מצויירת כמודל לחיקוי? כדאי לי לבדוק לעומק את העניין הזה, לא משנה כמה זה יהיה כואב).

בכל מקרה, כנראה שהוכחתי לעצמי שאני לא ממש צב הנינג'ה ליאונרדו כי אני כבר חודש תקוע עם אייפון 4 שנמצא לו בדד בארון. כן, מה שאתם שומעים, תקראו לזה "מסמך אנושי מזעזע", "מסמך אנושי קורע לב" או "עכשיו שכנעת אותנו שאתה ממש לא הצב לאונרדו" אבל יש לי אייפון 4 והוא כבר חודש ממתין לי בארון.

מידי ערב אני מוציא אותו מהקופסה, קצת מלטף אותו, קצת משחק בו ומזיז את האייקונים הצבעוניים שלו ימינה ושמאלה אבל זהו זה, האייפון 4 שלי נעול לשיחות (הבאתי אותו מארה"ב) ואין בנמצא, עדיין, פריצה למכשיר שלי. אני מניח שהמחשבות שעוברות בראשכם כרגע הם בסגנון "איך אתה, מומחה האייפון, נפלת בזה?", "אם בארזים נפלה שלהבת" או "עכשיו שכנעת אותנו שאתה ממש לא הצב לאונרדו", ובכן, לפעמים גם הגדולים ביותר נופלים וזה בסדר כי אנחנו עושים את זה בשבילכם, הקטנים, שתראו ותלמדו, וחוץ מזה אני באמת אוכל את הלב ואני אכתוב פה משפט שאתם מוזמנים לצטט אותי, אבל אני לא לוקח עליו אחריות, עדיין: "אני חושב שמכשיר הסלולרי הבא שלי לא יהיה אייפון" (אם זו היתה תכנית טלוויזיה זה היה הרגע שבו הקהל עושה "אאאהההה" של הפתעה, אבל זה בסך הכול הבלוג שלי, ועכשיו, אם זו היתה תוכנית טלוויזה היה "אאווו…" של אכזבה).

יש חוקים שנכתבים בדם ויש משפטים שנכתבים בעצבים - אני לא מוכן לשטויות האלו של נעילת המכשיר לפי הגחמות של אדון גוב'ס ואני גם לא מוכן למשחקי PR בסגנון "מחר יהיה יום שלא תשכחו" ואז להודיע, בלי למצמץ מבושה, שההודעה הגדולה מתייחס לזה שהביטלס ניתנים עכשיו להורדה באייטיונס. מאד מרגש אני חייב לציין. מאד.

"ליאונרדו לא היה קונה אייפון", הנה עוד משפט שאתם יכולים לצטט.

, , , , , ,

מסוג הסירטונים שכל מילה נוספת מיותרת…

, , , , , , ,

אייפד ipad

לעיתים רחוקות מידי, לצערי, אני מוצא את עצמי נלהב באמת מיישום טכנולוגי. אני חי בתחושה שכבר ראינו הכול ולא יהיו עוד הפתעות גדולות בהמשך הדרך. זו כמובן דרך מאד צרה לראות את העולם, ומי כמוני יכול להמליץ לכם שלא לנהוג כמוני (אולי רק מישהו בשם מוני. חה.חה).
היום, עיון בתמצית כתבה שהולכת להתפרסם במאגזין דה מרקר תפסה אותי לא מוכן. המילה "מאגזין" נראית היום מעט תלושה מהמציאות, הרי למה לי לקרוא או לקנות מאגזין כשהמידע זמין לי ברשת? המקום היחידי שבו ניתן אולי למצוא מאגזינים לקריאה חופשית זה בתור לרופא השיניים, וגם לשם כדאי להמנע מלהגיע.

הכתבה שהכניסה אותי להרהורים אודות העתיד של האינטרנט והמאגזינים סיקרה את הניסיון החדשני והמוצלח של מאגזין וירד (Wired) להתאים את עצמו לאייפד. וירד, כך עולה מהכתבה לא הסתפקו בפיתוח יישום שיציג גרסה טקסטואלית וצבעונית בלבד על גבי מסך האייפד אלא גם החליטו להעמיק את האינטרקציה בין הקוראים שלהם לתוכן שהם מגישים וליצור חוויה חדשה לגמרי לקריאת מאגזין. תעיפו מבט בסרטון שאומר הכול:

עכשיו בואו נסתכל על התמונה באופן רחב יותר, מדובר בצעד שניתן היה לצפות אותו, במיוחד לאחר צאת היישום של הספר האינטראקטיבי "אליס" שיצא מהר מאד לאחר השקת האייפד, הספר האינטראקטיבי "אליס" לא מעניק חוויה מוצלחת כמו של וירד, אבל מדובר היה ביריית פתיחה מרשימה למדי:

ניתן להמר ללא חשש קטניות שמאגזינים דומים יאמצו את השיטה של מאגזין וירד (וכמובן שכולם יאמצו, מי יותר ומי פחות) ובכך יגרמו לנו, הגולשים והמשתמשים שיחשפו לדור המאגזינים החדש, לראות באינטרנט המוכר כמשהו ישן ומשעמם שלא מגיב בצורה חיה ואמיתית כמו שרק יישום לוקאלי מתוחכם ומושקע יכול לספק. פתאום, היוצרות יתהפכו לנו וחוויית הגלישה באינטרנט (הן באמצעות האייפד וקל וחומר באמצעות המחשבים ה"רגילים")  תהיה חד מימדית ומשעממת בזמן שקריאת מאגזינים תהיה מלהיבה ומיוחדת.

– אני צריך לחשוב קצת ולחדד את הרעיון, אבל אני מניח שהנקודה ברורה ואני מנתח את המצב בצורה נכונה וחדה עד כאב, מה דעתכם?

, , , , , , , , , , ,

contech 2010

אין ספק שאחד הכנסים המעניינים בתחום המדיה והטכנולוגיה הולך להתקיים בשבוע הקרוב. מיום שני (8.11) יתחיל כנס Contech 2010 שיהיה סוג של מרתון לשלושה ימים של כנס מהמרשימים ומהמושקעים בהם יצא לי להיתקל (אני חייב לדחוף פה לינק לסיקור שלי על כנס דה מרקר 2010 ולא הצלחתי למצוא דרך אלגנטית יותר לעשות את זה, מצטער).
מלבד התוכן בכנס שיהיה בעיקר מדיה, ניו מדיה, סלולר וטכנולוגיה הולכים להשתתף בכנס כמה דמויות מפתח בתחומים הללו: סגן נשיא ניו מדיה וטכנולוגיה של ה BBC, סגן נשיא הפצה של רשת Fox וסגן נשיא ערוץ MTV. מעניין יהיה לשמוע מהם איך ערוצי הטלוויזיה השונים מתמודדים עם האינטרנט ועם שינויי הצריכה של התוכן. בכל מקרה, הנה דברים שכבר אמר סגן הנשיא מה-BBC אודות ההתמודדות הזו.

בקיצור, נראה לי שאני אגיע ליום הראשון של הכנס (בכל זאת צריך גם קצת לעבוד בשאר השבוע…) ואשמח  מאד לפגוש אתכם אם בא לכם להגיד לי שלום וכמה אתם אוהבים את הבלוג שלי ("מה, הוא מתכוון אלי?" אתם בטח שואלים את עצמם בהתרגשות תוך כדי קריאה. כן, אני מתכוון בעיקר אליכם).

תעיפו גם מבט בתוכנית הכנס. עמוס למדי…

, , , , , , ,

Theme Design by devolux.org