Usability Talking

בלוג טכנולוגי על עולם האינטרנט, החדשנות, היזמות והסטארטאפים

Archive for ספטמבר 2008

כפתור קטן בגימייל שלי, זה מה שחיפשתי כבר זמן רב.
כפתור קטן אבל חשוב מאד.

לא להאמין כמה שהייתי צריך לתמרן בכתיבת הפסיקים והנקודות על מנת שמי שמקבל
ממני מייל לא יחשוב שמדובר בדיסלקט מציק…
אבל הנה, זה סוף סוף הגיע, הנה יש כפתור קטן שנקרא (אממ..אין לי מושג איך) ואפשר לנשום
לרווחה, סוף סוף יהיה לי סדר בפסיקים ובנקודות.
בכל מקרה, במהלך התקופה בה סבלתי מאד מכך שלא היה כפתור כזה שמתי לב לשני דברים:

  1. גם אם אני באמת רוצה, ונמאס לי מג'י מייל, אני לא ממש יכול להתנתק ממנו, הוא טוב מידי.
  2. אין ממש עם מי לדבר שם למעלה כשיש לך בעיות, אתה יכול לצעוק עד מחר, אף אחד שם בגוגל-ישראל לא ישמע אותך.

ובעניין אחר: הסרטונים החדשים (ישנים במונחי אינטרנט) של מיקרוסופט.

קראתי הרבה תגובות על הסרטונים האלו בהמון בלוגים באתרי אינטרנט ואפילו בתוכנית הרדיו של
טל ברמן ואביעד קיסוס, עכשיו הגיע תורי להגיד מה דעתי, אני אעשה את זה קצר:

מיותרים לחלוטין, משעממים, מתנשאים, חבל על הכסף.

, , , , , ,

שוב זה קורה, אפליקציה שאני מוריד לאייפון מצליחה להפתיע אותי בממשק יוצא הדופן שלה, הפעם זה
קורה במשחק iGolf, יעני, אני-גולף.

המשחק שהתקנתי באייפון פשוט לתפעול ולא דורש שום הסברים (אם אני לא טועה המטרה היא להכניס את הכדור הלבן לחור מרוחק באדמה), אבל היופי הוא באיך שהאייפון מדמה את עצמו למקל הגולף, וכך בהנפה של האייפון (ממש כמו מקל הגולף) – אני חובט בכדור ! (ומחטיא שוב ושוב את החור, אבל זו כבר אשמתי ולא אשמת האייפון). שוב שימוש מושכל בגיירו הפנימי של האייפון שיוצר חוויית שימוש נדירה ומיוחדת.

אם כי, כשאני חושב על כך לעומק, האייפון הוא לא פורץ הדרך האמיתי, הכבוד הזה שמור ל Wii של נינטנדו. -שנה שעברה היתה הקונסולה הזו בראש רשימת המוצרים המבוקשים ביותר בקניות לחג הקריסמס בארצות הברית (רמז דק לכל קרובי משפחתי).

את בקרי המשחק של קונסולת Wii (בעלי הגיירו הפנימי) יצרו כך שאפשר לחבר אותם עם תוספות שונות המדמות בצורה יפה מאד אובייקטים מעולמות שונים, ובכך מאפשרים לשחקן לחוות חוויית משחק מציאותית הרבה יותר ממה שמצליחות קונסולות משחק אחרות לספק, למשל הפלייסטשיין (רמז דק לקרובי משפחתי – לא רוצה פלייסטשיין), חל מחיבור הבקר לכיסוי הגה ובכך יצירת הדמייה לשליטה ברכב וכלה בחיבור ראש מחבט טניס לבקר ובכך ליצור הדמייה טובה יותר של משחק טניס.

רק תזכורת קטנה לעצמי, – לא לשכוח להחזיק את האייפון חזק-חזק אחרת הוא יעוף רחוק-רחוק.

בעצם, אולי ככה אני אתקרב יותר להשגת אייפון חדש דור3 , אאמממ…

, , , , , , ,

והנה זה יוצא לדרך, כתבה ראשונה מטעם ארגון UPA באתר וויינט !

הראשונה שאזרה אומץ וכתבה (בצורה באמת נהדרת, יש לומר) היא אסנת פאינרו בנארי, הכתבה של אסנת היתה מצויינת וגררה המון תגובות !

אז מי שמעוניין לייצג את UPA ולכתוב סיקור וביקורת על אתרי האינטרנט השונים מוזמן לפנות אליי למייל: morad.stern@gmail.com

ולעיניין אחר, יום שלישי הקרוב אירוע נוסף של UPA בניצוחה של לאה אהרונוביץ (שמנהלת בלוג חדש בנושא איכות הסביבה ושימושיות) אז הנה ההזמנה כפי שהיא מופיעה באתר של UPA

, , , , , ,

כשהתלבטתי האם אני באמת רוצה להחליף את הטלפון הסלולרי ה"רגיל" באייפון (היום, לא ממש ברור לי מה ההתלבטות בדיוק) אחד הדברים שהפריעו לי באייפון היה הבעייתיות שיש איתו בכל הנוגע למשחקים בגלל העובדה שאין לו כפתורים, הבעיה הזו הפריעה לי מאד כי אני אוהב לשחק במחשב/סלולרי/עצבים של אחרים.

ובאמת, לאורך תקופה ארוכה המשחקים לאייפון היו דלים, משעממים ולא ממש ראיתי פתרון באופק. (אבל המשכתי להגיד שאני מאד אוהב את האייפון)
עד שאפל הודיעו על שיחרור עידכון קושחה (2.0 למי שקצת מבין) + הוצאת SDK מסודר עבור מתכנתים וחברות גדולות.
– היום, (אחרי שהשקעתי כמה שעות ללא שינה לצורך עידכון הקושחה) כשמספר לא קטן של משחקים מותקנים במכשיר האייפון שלי, אני מבין שעצם העובדה שאין לאייפון כפתורים לא הופכת אותו למוגבל, המפתחים פשוט צריכים להיות יצירתיים ואז הכול אפשרי.

הנה לדוגמה חברת Gameloft חברה רצינית מאד (אם לא מספר אחת) למשחקים סלולרים הוציאה כמה משחקים לאייפון, אחד מהם (בינתיים אחד בלבד) הגיע לידי ב"מקרה".
המשחק הינו משחק מירוצים (מצ"ב הסרטון שלו), ועכשיו נשאלת השאלה הגדולה "איך אפשר לשחק מירוצים בלי ממשק בעל כפתורים ?!" ובכן אפשר ועוד איך שאפשר ! לא רק שהמשחק רץ ללא כפתורים הוא גם מסוגל לאפשר למשתמש שלושה דרכים שונות לגמרי לשחק את נהג המירוצים ללא כפתורים, שימו לב:

או שהמשתמש בוחר לשלוט ברכב על ידי לחיצות על קצוות צידי המסך המפנות את הרכב ימינה ושמאלה + כפתור המצוייר על המסך שדואג לתת האצה (בוסט).

או שהוא בוחר שהמשחק יציג לו הגה קטן בתחתית המסך ואיתו ישלוט על הרכב + אותו כפתור להאצה.

או (ופה הגאונות האמיתית – שימוש בגיירו הפנימי של האייפון) שהמשתמש יבחר להזיז את המסך ימינה ושמאלה, כמו הגה, בשביל לגרום לרכב לפנות לצדדים, ובשביל  לתת האצה המשתמש ינער קלות את המסך.

הנה המשחק, שימו לב לממשק המשתמש שהשחקנית בסרטון (שחקנית ?! איזו בחורה בדיוק תשחק בזה – הרי אי אפשר לתת במשחק רוורס לתוך עמוד) מחליפה תוך כדי משחק, הסרטון מדגים את שלושת האפשרויות העומדות לרשות השחקן.

אני יותר ממקווה כי בזמן הקרוב מאד יגיעו לידי משחקים נוספים, ובהם יופיעו עוד דרכים יצירתיות ומפתיעות לבניית ממשק משתמש עבור שחקני האייפון, העידכונים לא יאחרו להופיע בבלוג הזה.

, , , , , ,

חזרתי מהמילואים שבעקבותם הפכתי ל :

חכם יותר.
מהיר יותר.
מתוחכם יותר.
חד לשון הרבה יותר.
חזק יותר.
יפה יותר.
בוגר יותר.
אחראי יותר.
ערני יותר.
רגוע יותר.
אממ… בעצם ממש לא. אבל אני מאד שמח לחזור הביתה!

, , , , ,

Theme Design by devolux.org