Usability Talking

בלוג טכנולוגי על עולם האינטרנט, החדשנות, היזמות והסטארטאפים

Archive for פברואר 2008

במסגרת בדיקות מסויימות שאני מעביר למוצר שלנו, מצאתי באג קטן.
"תשמע אייל (שם בדוי, מתכנת), מצאתי שאם מנסים להכניס ערך עם נקודה עשרונית למערכת, המערכת מורידה בצורה אוטמטית את כל מה שמגיע אחרי הנקודה".

אייל קימט את מצחו (סימן שהוא מבין שיש לו באג במערכת)
אייל הוריד את ראשו ועשה קולות של חושב. ( "אממ.." או משהו כזה )
אייל כיחכך בגרונו וגירד בראשו. (סימן שהבאג הזה מעצבן אותו. אני מתחיל לחייך)

"אם זה מה שהמערכת עושה, אז סימן שככה זה צריך להיות"

אה.

, , , , ,

הבוקר, בדרך לרכבת ( מעכבת ? ) ישראל עצרתי במאפייה לקנות קוראסונים ( הריח משגע אותי כל בוקר מחדש, מידי פעם אני נשבר וקונה ), 3 קוראסונים מסכנים עלו לי 4.5 שקל !!… אחלה דרך להתחיל את היום…

"אתה יכול לחמם לי את הקוראסונים במיקרוגל ?" שאלתי את המוכר ( שלקח לי 4.5 שקל בשביל 3 קוראסונים ) תוך כדי שאני מנסה לחשב בזריזות כמה כסף אני כביכול מחזיר לעצמי בכך שאני מבזבז לו חשמל במיקרו.

"בוודאי, עיוני" ענה המוכר שלקח לי 4.5 ( ! ) שקל על 3 קוראסונים קטנים, " בדיוק היום הביאו לי מיקרו חדש ! "
"נו ברור" מלמלתי לעצמי "גם אני אם הייתי לוקח 4.5 שקל לשלושה קוראסונים הייתי מפרגן לעצמי במיקרוגל חדש"

"אה…" הסתבך המוכר עם המיקרוגול "כמו שאמרתי לך, רק היום הביאו את המיקרו הזה, ואין לי מושג איך להפעיל אותו…"

הסתכלתי על המיקרוגל והבנתי מדוע מסתבך המוכר ( או שהוא ממש ניסה לחסוך עליי ), כל כך הרבה כפתורים, כל כך הרבה פונקציות, אפילו את ידית הפתיחה של המיקרו לא ניתן היה לזהות ! וכל זה בשביל פעולה אחת פשוטה – חימום, שלא התבצעה, וחבל, הקוראסונים ( שעלו לי הרבה כסף )  היו קרים.

הייתי מהמר שאחד המכשירים הבעייתים יותר שקיימים בשוק האזרחי מבחינת הנדסת אנוש הוא המיקרוגל.

נ.ב כבר פרסמתי בעבר אוסף של הודעות שגיאה מצחיקות, היום פירסמו ב Ynet את הכתבה של יגאל לוי וצורי שמר שאספו עוד מקבץ של הודעות שגיאה משוגעות. גדול!

, , , , , , , , ,

מניסיוני הקצר בעולם למדתי שלושה דברים:

1. זה טוב מאד לקרוא ספרים. ( עכשיו סיימתי את הארי פוטר האחרון, ואני מתחיל את רודף העפיפונים )

2. כשנותנים לך חינם – תיקח.

3. כדאי מאד להימנע משתיית שוקו בשקית במהלך השירות הצבאי. ( והמבין יבין )

בעקבות מסקנות אלו ובמסגרת חלוקת הספרים לבלוגרים ( ממש ממש כמוני ) המתארחים ברשת בלוגלי, קיבלתי מגברת אורלי לוי מהוצאת אוריון את הספר "שיווק נכון באינטרנט – שליטה בעולם השיווק של המחר", של אלון זכאי ועומר קפלן מחברת שיווק בינלאומי באינטרנט.

הספר היה קריא, ברור ולא היו יותר מידי מריחות. בסופו של דבר, למרות שלוקח לי בדרך כלל זמן רב לקרוא ספרים, הצלחתי לסיים את הספר תוך שבועיים ( וזה אכן הישג ! ).

הספר מסביר בשפה קלילה ותמציתית את החשיבות ההולכת וגדלה של השימוש באינטרנט לצורך שיווק, ואת העקרונות הנכונים לעשות זאת.הספר מלווה את הקורא ברבדים השונים של השיווק האינטרנטי ונותן הסבר ברור על נושאים רבים כגון הכנת תוכנית שיווק הכוללת בנייה נכונה של אתר החברה, קידם במנועי חיפוש את האתר ומדוע זה בכלל חשוב, דיוור אפקטיבי בדואר אלקטרוני, ניתוח והבנה נכונה יותר של הסטטיסטיקה המתקבלת מן התנועה באתר, חישוב ROI במסגרת מאמצי השיווק באינטרנט, ועוד.

לעניות דעתי, לספר יש שתי חסרונות, האחת היא שעולם האינטרנט הוא דינאמי ומשתנה במהירות מסחררת ולכן יכול להיווצר מצב שההדרכה המתקבלת מן הספר תהיה לא מעודכנת. ( על הבעיה הזו מנסים המחברים להתגבר באמצעות העלאת מאמרים עדכניים לאתר הספר )

החיסרון השני הוא שמחברי הספר יכלו להשתמש בקצת יותר דוגמאות אמיתיות מן המציאות של עולם השיווק באינטרנט, ובכך לתת מימד "חי" יותר עבור הקורא.

לסיכום, מאד נהניתי מהקריאה בספר ואפילו הצלחתי קצת להחכים, מומלץ לכל מי שמתעניין בנושא.

, , , , , , , , , ,

הוול סטריט גורנל מדווח כי גוגל שוקלת רכישה של חברה בשם spacedata . לחברת ספייס דאטא יש פיתוח מדליק לאללה, שמאפשר גישה לאינטרנט גם למקומות לא מיושבים שקשה בדרך כלל להגיע אליהם, וזאת באמצעות הפרחת בלונים גדולים המאפשרים דרכם את העברת הנתונים באופן אלחוטי.

כל בלון שכזה עולה בסה"כ 50 דולר, והציוד האלקטרוני שבו ( שצונח בביטחה ארצה ברגע שהבלון "מת" ) עולה 1500 דולר ( שזה כלום בהתחשב בערך הדולר היום ), שיגור בלון כזה לאויר יכול להתבצע על ידי אדם בודד תוך מספר דקות בודדות, והטווח הוא לדבריהם "רחב למדי" ( לא הצלחתי להשיג מידע עד כמה בדיוק הטווח רחב ).
החברה מדווחת על כך שהבלונים כבר היום נמצאים בשימוש ועוזרים לתקשורת בין יחידות צבאיות, אזורי קידוחי נפט רחוקים וישובים מבודדים.

אולי זה מסביר חלק ממקרי העבמ"ים בארה"ב ?!

נ.ב אולי כדאי שספייס דאטא יפנו לחברת אתה-איטרייה שכתבתי עליה בפוסט הזה ( אם ממש קשה לכם לגלול למטה ), ולבדוק אם באמת יש להם סיכוי להצליח בגדול בעתיד או שעדיף שיפרשו עכשיו…

, , , , , , ,

נראה שסיפור החיזור של מיקרוסופט אחרי יאהו! לא נגמר.

הניו יורק טיימס מדווח שמיקרוסופט לא מוותרת ונראה שהיא מתכוונת לצאת להשתלטות עויינת על יאהו! על ידי הדחה של חבר בורד מהנהלת יאהו!, וזאת באמצעות המניות שהיא מחזיקה ביאהו!.

לאיום יש גם אוליטימטום – עד התאריך 13 למרץ. אם עד לתאריך הזה יאהו! לא מקבלת את ההצעה האוהבת של מיקרוסופט, 44.6 ביליון דולר ( לא הרבה כסף, אם חושבים על ערך הדולר היום ), – מיקרוסופט תתחיל במלחמת השתלטות עויינת.

מיקרוסופט, דרך אגב, לא יצאה עם תגובה רישמית.

נהיה מעניין, שחבל על הזמן!!

, , , , , , ,

הניו יורק טיימס פרסם היום כתבה תמוהה משהו אודות סטארט חדש. לא מדובר בסתם עוד סטארט אפ, אלא בא-מא של כל הסטארט אפים בעולם, הסטארט הגאוני שאף אחד לא חשב עליו – יצירת מנוע חישוב בעל אינטיליגנציה מלאכותית שתבשר לך, הסטארטפיסט המזדמן, האם יש לסארט אפ שלך סיכוי להצליח.

כשנשאלו הוגי המיזם האם בדקו מה סיכויי הסטארט אפ שלהם על פי הסטארט אפ שלהם ( ?! ) ענו ( וזה בהחלט שווה להתאמץ ולקרוא באנגלית ) :

“So far, we haven’t run ourselves through it,” Mr. Goodson said, adding that the results could prove baffling. “If it says we’ll fail, and it’s right, that’s something of a paradox.”

הרצתי את המילה Noodle בבבילון שלי, וקיבלתי שתי תוצאות שונת, ומשתיהן אני מסיק משהו לגבי המיזם המוזר הזה:

1. נודל פירושו איטרייה, ומכאן שמקימי המיזם, הם בעלי רקע יהודי כזה או אחר. שם המשפחה שלהם קצת תומך בהשערתי : גודסון ומרקיניסקי, והעובדה שהם מנסים לעשות כסף מלעבוד על אנשים, בהחלט תומכת.

2. נודל פירושו גם טיפש, ומכאן שמי שאשכרה מאמין במיזם הזה הוא סוג של… נודל !

, , , , ,

האם אנשים עניים נוטים להשתמש במנוע החיפוש של יאהו!, בעוד אנשים עמידים יותר נוטים להשתמש במנוע החיפוש של גוגל !? את הטענה המוזרה הזו, טוענים ב-טק קארנץ, הצליח להוכיח ארגוןHitwise 

אחרי שעקבתי לפוסט המקורי של Hitwise ראיתי שכמו כל דבר, הדברים הוצאו מעט מהקשרם.
מטרת המחקר המקורי של היטוויז היתה לחלק את התפלגות הגולשים באינטרנט על פי הגילאים שלהם, על פי תוצאות המחקר הזה אנשים מבוגרים יותר נוטים להשתמש בגוגל ( – אולי בגלל הפשטות ? ), בעוד שגולשים צעירים יותר משתמשים במנוע של יאהו!

היטוויז' עשו חלוקה נוספת לתוצאות והפעם על בסיס ההוצאות און-ליין באינטרנט וסגנון החיים של הגולשים של כל מנוע, הפעם נמצא שהגולשים של גוגל נוטים להוציא יותר כסף מהגולשים של יאהו! ( – אולי כי הם מלכתחילה מבוגרים יותר ומבוססים יותר מהצעירים ? ) וכי הם מגיעים ממקומות וממעמדות מבוססים יותר מהגולשים של יאהו!

מסקנה – נתקלתי כבר במחקרים חכמים יותר, וקשה לי לקבוע אלו מסקנות ניתן בדיוק להוציא מהנתונים האלו, אבל זה בכל זאת מעניין.

, , , , , , ,

1.בבלוג של פרובלוגר נתקלתי בסקר מעניין שהם מריצים:

הנה התוצאות המעניינות:

את המקום הראשון עם 31 אחוזים, חולקים עשיית כסף מהבלוג, ו-כיף.
במקום השני, עם 13 אחוזים, תהילה.
ובמקום השלישי, עם 9 אחוזים עסקים.

- אז למה אתם מבבלגים ? ( אני בגלל ה"תהילה" )

2.קיבלתי מייל מעמיתה לעבודה שהכיל הפניה לחתום על עצומה אינטרנטית הקוראת לצמצום ההוצאות לחגיגות ה 60. בדר"כ אינני נוהג לחתום על עצומות כאלו או אחרות, אבל הפעם, בגלל שכבר זמן רב אני "סוחב" איתי תחושה לא טובה, שהולכת ומתעצמת ככל שאני שומע יותר ויותר על ההוצאות הלא סבירות בעליל ( בלשון עדינה ) שהוקצבו לשרה רוחמה אברהם להוציא על חגיגות ה-60 למדינה, החלטתי להצטרף.

נכון. צריך לחגוג.
יש גם הרבה על מה לחגוג.
אבל למה בצורה ראוותנית ? איפה ישראל היפה והצנועה של פעם ? האם בשביל לשמוח ולהודות על מה שיש צריך לשפוך כל כך הרבה כסף על אפקטים מרשימים ומסיבות מיותרות ?? חסר על מה להוציא את הכסף !?!

הנה 4 אפשרויות טובות יותר להוציא עליהן את תקציב החגיגות המיותר שקופצות לי לראש מבלי לחשוב יותר מידי:
א.מיגון לשדרות הפצועה. (לפחות זה!)
ב.עניי ישראל שאין להם מה לאכול.
ג.חינוך והשכלה שגוססים להם בישראל.
ד.אייפון לכל מי שעושה מילואים.

…אני כבר יכול לדמיין את תושבי המרכז "חוגגים" עצמאות ראוותנית ויוקרתית, בזמן שתושבי שדרות חוטפים להם קאסמים… 

, , , , , , , , ,

1. אתר גאדג'אטים מספק הסבר קצרצר על המודו:

http://www.gadgetim.co.il/contentItems.php?itemID=8496&sectionID=116

2. סרטון בו דב מורן (ממציא המודו ) יחד עמוס שפירא ( מנכ"ל סלקום ) מסביר לגלובס מה זה המודו, ומגלה כי חברת סלקום תהיה השותפה הישראלית לדרך:

http://www.globes.co.il/GlobesTV/player.HomePage.aspx?did=1000307962&AutoStartRun=true

3. עוד קצת מידע מנענע:
http://net.nana10.co.il/Article/?ArticleID=536820&sid=127

4. ומה חושבים על מיזם המודו הישראלי בבלוג הידוע ? TechCrunch
http://www.techcrunch.com/2008/02/07/modu-revealed/

שבוע טוב !

, , , , , ,

גיל רימון (מעריב) פשוט שיחק אותה, או יותר נכון נתן לי להבין שכשאנחנו צופה בטלויזיה אנחנו סוג של זומבים, – למה ? ובכן:

זה זמן רב משודרת בטלוייזיה הפרסומות של ספקית האינטרנט נטוויז'ן שמכריזה קבל עם ועדה כי "העוצמה של נטוויז'ן פוגשת את החדשנות של אפל". עד היום כשהייתי צופה בפרסומת הזו, הייתי בעיקר מתרשם מהמק בוק ומהאפקט המרשים למדי של הצבעים אדום (יעני, נטוויז'ן) ולבן (ya’ani, Apple) התמזגים להם יחדיו.

מה שלא שמתי לב, עד שקראתי את גיל רימון, הוא שהמוטו ( "העוצמה של נטוויז'ן פוגשת את החדשנות של אפל" ) מגוחך לחלוטין, – האם יש מקום להשוואה בכלל בין נטוויז'ן לאפל ? בוודאי שלא (ולא שיש לי משהו רע להגיד על נטוויז'ן ), אבל המוטו שבחרו משרד הפרסום שלהם נשמע מצחיק במקרה הטוב, ועצוב מאד במקרה הפחות טוב.

לצורך הבנה ברורה יותר של האבסורד הנ"ל הנה מספר דוגמאות, בהקצנה כמובן, במטרה להצחיק אתכם, קוראי הנאמנים ( מה שלא כל כך הולך לי ) :

1.כשעוצמת המנוע של סובארו ג'סטי 82 פוגשת את היוקרתית של מרצדס.

2.כשאהדתו הציבורית של אולמרט פוגשת את העושר של ביל גייטס.

3.כשיופיו של חתול דרוס פוגש את הרוגע של נזיר בודהיסטי.

4.כשכשירותה המנטלית של בריטני ספירס פוגשת את איכות נעלי טימברלנד.


לסיום, הנה הפרסומת הראשונה של אפל, בתקופה בה החזון של סטיב גובס היה להיות כמו נטוויז'ן:

, , , , , , , , , ,

Older posts >>

Theme Design by devolux.org