Usability Talking

בלוג טכנולוגי על עולם האינטרנט, החדשנות, היזמות והסטארטאפים

Archive for דצמבר 2007

כבר בטח שמתם לב שאני מקדיש הרבה פוסטים לכל הקשור לשימושיות בהקשר לרכבים ותחבורה. הדבר קורה, כנראה, משלוש סיבות עיקריות:

1.תכנון רכבים ותשתיות בדגש נכון על שימושיות, יכול להציל חיים.

2.אני אישית חובב רכבים, וברשותי אוסף קטן אך מכובד של מכוניות שהרכבתי כגון, למבורגיני דיאבלו, סמארט רודסטר, מיני מיינור ועוד רבים וטובים. ( והם הולכים ונעלמים בעזרתו האדיבה של בני הקטן )

3.ברשותי זיכרון בעל קיבולת נמוכה משל נמלה, אני מניח שבכל פעם מחדש כשאני יושב וחושב מה יהיה הנושא של הפוסט החדש שלי מבזיק לי רעיון: רכבים ושימושיות ! זה מעניין !! על זה עוד לא כתבתי !!! וככה כל פעם מחדש… איפה הייתי ?…

אה כן ! צירפתי שני סרטונים נחמדים. הראשון מראה עד כמה חכם יהיה להשתמש בדלת רכב "נעלמת" ( תראו בעצמכם ! ) במקום בדלת רכב הרגילה של היום.
השני מראה לנו את הרכב הדו-צדדי שבנו בקיבוץ יד מרדכי. ( כנראה שעושים שם עוד דברים חוץ מדבש… )

, , , , , ,

קנינו אתמול קומקום חדש ( מזל טוב-מזל טוב. תודה-תודה. ), בכל מקרה, היות ואחד הכישרונות בהם התברכתי ( ויש הרבה מאד כאלו ) הוא היכולת לנתח כל מוצר / אדם / חיה / אובייקט / תוכנה / השלימו כיד הדמיון הטובה עליכם, ולהצביע בעיקר על הנקודות השליליות שלו ( חוץ מעל עצמי ועל מכשיר האייפון שיהיה לי בקרוב ), אינני מסוגל לשבת ולשתוק ( או יותר נכון, לשבת ולא להקליד ), למרות שרק אתמול הכרתי את הקומקום החדש.

נחזור לקומקום. כמובן שידי רעדו מהתרגשות בעת פתיחת האריזה של הקומקום החדש מחברת " קאקא-מייקר ", לא כל יום קונים קומקום חדש, איזה דבר נפלא ומגניב הוא הקומקום, כל חובב גאגד'טים באשר הוא לא יכול להרשות לעצמו להתפס ללא קומקום ! ( אני ציני, אתם מבינים את זה נכון ? ) בכל מקרה, מה שמיוחד בקומקום החדש שלנו הוא הגימיק הציבעוני שלו: כל עוד הקומקום לא בפעולה (Off) הוא מקרין צבע כחול על המים שבקומקום, במהלך הפעלת הקומקום (On) הוא מקרין צבע אדום על המים, לכאורה גימיק נחמד המשלב, לפחות על פניו, חשיבה לא הכרחית אבל חמודה מאד על שימושיות, קרי, כחול שווה ל "לא עובד", אדום שווה ל "עובד". ( ממש כמו בברזים של האמבטיה. מה שמזכיר לי שלא התקלחתי זה זמן רב… )

אז זהו שלא !! החשיבה ה"חמודה" הזו עלולה לגרום לטעות אנוש, שיכולה במקרה הטוב לגרום לבן אדם לחמם מים שכבר חמים, ובמקרה הגרוע לכוויה של המשתמש. מה הבעיה אתם שואלים ? ובכן, הצבע המוקרן על המים גורם למשתמש לטעות ולחשוב שהצבע משקף את טמפרטורת המים, ואז, צבע כחול משמע "מים קרים", וצבע אדום משמעו "מים חמים".

עכשיו, שימו לב למקרה הבא: משתמש א' מרתיח מים ( צבע אדום במהלך הרתיחה ) ולאחר הרתיחה עוזב את המקום ( הצבע הכחול מוקרן על המים ישר אחרי סיום הרתיחה ) משתמש ב' מגיע לאחר שכל האדים כבר נעלמו ( נעלם הרמז הטבעי לכך שהמים חמים מאד ) ומחליט לשטוף ידיים מהמים שבקומקום ( הרי המים קרים, מוקרן עליהם צבע כחול ! ) – וכמובן שהוא נכווה… וגם שואל את עצמו מדוע החליט לשטוף ידיים דווקא מהקומקום הצבעוני שלו…

אני מודה, שה- Worst case scenario שתיארתי עכשיו הוא בגדר שימוש לא רציונאלי, ובדרך כלל נוהגים שלא התייחס למשתמשים שכאלו בבדיקות שימושיות / ניתוח סיכונים, כי אחרת אין סוף לדבר, למשל, ברור שהסלולרי שלי לא יפעל אם אכנס איתו להתקלח ! ( ואני ממש צריך להתקלח ) זה לא הוא שדפוק, זה אני.

לסיכום, גימיק קומקומי חמוד שעל פניו משלב חשיבה על שימושיות ( החיווי מאד ברור למרחק, הצבעים ברורים גם בחדר מואר ), אבל בכל זאת, מפספס קצת… דווקא שילוב של הקומקום עם מד טמפרטורה, ואיתו לשלב הקרנת צבעים על המים יכול להיות רעיון טוב יותר.

הלכתי להתקלח.

, , , , , ,

אוקי, הפוסט לא הולך לעסוק בעיר כפר סבא, אלא יותר חברה בשם אן-טריג (N-trig) שיושבת בכפר סבא. החברה נוסדה בשנת 1999 ( וואו ! כמה סבלנות יש להם… ) ופיתחה טכנולוגיית חישה חדשנית למסכי מחשב.

דל (Dell), החברה הכל-כך מוכרת, רכשה את הטכנולוגיה החדשנית מאן-טריג (מאיר מורג, עמיחי בן דוד ), והולכת לשלב אותה בכל מחשבי הלוח שלה. הקונספט החדשני הוא שהמשתמש יוכל לתפעל את המחשב בעזרת האצבעות ו/או עט מיוחדת. המעניין הוא שכל דרך תפעול בפני עצמה איננה חידוש גדול, החידוש הוא ביכולת לשלב גם את האצבעות וגם את העט. ( האופציה עם העט כבר קיימת בשוק, עוד מימי פאלם הראשונים. האופציה של תפעול בעזרת האצבעות יצאה לא מזמן עם האייפון )

נכון להיום ההתקן של אן-טריג תומך רק באצבע אחת, ובימים אלו החברה מפתחת שידרוג שיכיר בעוד אצבעות על מסך המגע.

צורת התקשרות ייחודית שכזו בוודאי תשפיעה על עיצוב ממשקים ושימושיות, אשתדל לכתוב על כך בפוסטים קרובים.

שיהיה המון בהצלחה !!

, , , , , , ,

אחרי שראיתי השבוע את הגיסות בנות ה-6 שלי גולשות במומחיות רבה באינטרנט, וגם חיפוש זריז הראה לי שקיימים המון אתרם הפונים לאוכלוסייה הצוציקית הזו, החלטתי להקדיש פוסט קצר לשימושיות בדגש על המשתמשים הקטנים.

הנה מספר נקודות חשובות שכדאי לזכור כשמבצעים מבחני שימושיות לילדים :

1.לילדים קיים לחץ טבעי מאנשים זרים, ולכן כדאי להפנות זמן להרגעת הילד לפני מבחן השימושיות. כדאי להשאיר את ההורה בטווח הראיה של הילד, אך להזכיר להורה כי הוא לא יכול ליצור קשר ולעזור לילד במהלך מבחן השימושיות.

2.ילדים הופכים למשועממים מהר יותר ממבוגרים ( ממש ממש כמוני ), ולכן כדאי שאורך מבחן השימושיות יהיה עד שעה, ולא יותר. כמו כן כדאי שחלוקת המשימות השונות תהיה בסדר שונה, כך שלא יהיה מצב בו משימה מסויימת נבדקת תמיד אחרונה, כאשר הילדים הנבחנים כבר עייפים ומשועממים.

3.את המשימות כדאי להציג לילדים כבקשה לעזרה, כשהמבוגר לא מצליח, כביכול, לבצע את המשימה, והוא "נאלץ" להעזר בילד לצורך ביצוע המשימה, דבר שיגביר מאד את המוטיבציה של הילד. ( אני אישית משתמש בשיטה זו גם על אשתי כשאני "לא מצליח" לעשות כלים, או "לא מצליח" להוריד את הזבל. תאמצו את זה, זה עובד וגם משפר מאד את איכות החיים. )

4.כדאי מאד תמיד לתת חיזוקים חיוביים לילד, שמטבעו ביישן ומפחד להגיד את הדבר הלא נכון , כמו כן כדאי לשים לב לשפת הגוף שלהם תוך כדי המבדק השימושיות ( ציחקוקים, הבעות פנים של "לא מבין", פיהוקים, וכדומה ), וזאת על מנת לקבל פידבק שלא תמיד אפשרי לקבל מהם בעל פה. ( גם לבלוגר החביב שלכם, שזה אני, כדאי לתת חיזוקים חיוביים )

5.רמת קרוא וכתוב: חשוב לראות שרמת קרוא וכתוב של הנבדקים מספקת לצורך הבדיקה, ולא תהווה גורם מכשיל.

6.בקשת עזרה: צריך להסביר לילד בתחילת הבדיקה כי אי אפשר לבקש עזרה ע"י שאלת שאלות שינחו אותו לביצוע המשימה. אם הוא שואל שאלות אפשר כמו כל יהודי טוב, לענות לו בחזרה עם שאלה כגון " מה נראה לך ? , " אמממ.. מה אתה חושב ? " ( אני אישית אימצתי שיטה זו, כך למשל, כשאני עושה משהו מטומטם, אז אשתי אומרת: " מורד !! מה חשבת לעצמך כשהשארת את הברז פתוח ?! " ואני עונה: " אממ… מה את חושבת שחשבתי ? " גם שיטה זו משפרת מאד את איכות החיים )

7.שוני פיזיולוגי: על מנת לשמור על נוחות הנבדקים הקטנים יש צורך לשים לב לכיוונון הציוד הנילווה ( כגון כיסאות ושולחנות ) שלא יהוו גורם של אי-נוחות מסיח דעת.

8.רצוי, ואף מומלץ, לבקש רשות מההורים לפני שלוקחים את הילד למבחן השימושיות. במידה ולא תנהגו כך, מאד סביר להניח שתבלו בכלא. ( שם תוכלו לבצע מבחני שימושיות עם אסירים, אכתוב על כך פוסט בעתיד )

ממחקר שימושיות עם ילדים, שביצע ג'יקוב נילסן, עולים כמה נקודות מעניינות על הגולשים הקטנים :

1.ילדים אינם גוללים את המסך למטה ( מה שנמצא על הסמך "זה מה יש" ).

2.מילים גבוהות שאינן מובנות לילדים, מבריחות אותם.

3.סימול לא ברור ללחצי הפעלה וכפתורים, מתסכל אותם.

4.הילדים נכנסים לאינטרנט בשביל הכיף, ולא בשביל ידע/מיילים וכדומה.

5.ילדים לוחצים הרבה פעמים על פרסומות. ( זה צבעוני ומעניין אותם )

6.לילדים אין סבלנות. לא לאתרים שעולים לאט, ולא להורדות שלוקחות זמן רב.

ולסיום, באחד המאמרים בנושא שימושיות ילדים נתקלתי בהמלצה מעניינת שנתקלתי בה בעצמי, שימו לב שילדים בדרך כלל מקבלים את המחשב הישן בבית, ( כמו גם את הבגדים ואת הצעצועים, איזה מזל שהם לא שמים לב… ) ולכן דרישות גבוהות מידי מן המחשב ייתקלו באפס סובלנות מצד הילדים, שפשוט יעזבו את האתר שלך.

, , , , , , , ,

האינטרנט הכל-כך שימושי מאפשר לנו היום לקבל מידע, לחלוק מידע, לקנות ולמכור, ואפילו לכתוב בלוגים שאלפים, אם לא עשרות אלפים של אנשים קוראים מידי יום. ( ממש-ממש כמו הבלוג הזה )

השימוש באינטרנט , נתפס לנו, ה"אנשים הרגילים", כמובן מאליו ( אני לא רגיל, אני מיוחד, ככה אמא אומרת ), הרי מה הבעיה להקליק על כפתור החיפוש של גוגל ? מה הבעיה להוסיף למועדפים את האתר האהוב עלינו ? מה הבעיה בכלל להוסיף אתר ( את הבלוג הזה, למשל ) למועדפים ?? אז זהו שיש בעיה, ולא כולם מסוגלים לעשות את זה !

מהי בכלל נגישות ? נגישות (Accessibility) עוסקת בהתאמתם של מוצרים ומערכות למידה רבה ככול האפשר של משתמשים, בדגש על הכללתם של משתמשים בעלי מוגבלויות. אם שימושיות (Usability) נותנת מענה למשתמש הממוצע ( 80-90 אחוז מהמשתמשים ) הנגישות מגיעה רחוק יותר נותנת מענה גם למי שאינו מוגדר כמשתמש הממוצע, בעזרת הדגשים הנכונים והטכנולוגיות המסייעות ( כגון תוכנה המקריאה בקול טקסטים, לאדם כבד ראייה ).

לפי ההערכות השונות כעשרה אחוזים מהאוכלוסיה סובלים מליקויי למידה, וכעשרה אחוזים נוספים סובלים מנכות פיזית או חושית, כלומר, עשרים אחוזים, וזאת עוד לפני שלקחנו בחשבון את האוכלוסיות הגדולות של העולים החדשים או ציבור הקשישים.

בעיות הנגישות מתחלקות בגדול לארבעה קבוצות:

1.תפיסה – כשחירש אינו יכול לשמוע צלילי אזהרה, או כשעיוור אינו יכול לקרוא טקסט.

2. הבנה – כשעולה חדש לא מצליח לקרוא ולהבין את הטקסט בעיברית.

3.הפעלה – כשאדם קטוע ידים אינו מסגול להפעיל עכבר.

4. יציבות טכנולוגית – כשאתרים אינם תומכים בתקנים ובטכנולוגיות המסייעות לאוכלוסיות מיוחדות להתמודד עם הקשיים.

יוזמה מבורכת של איגוד האינטרנט הישראלי ועמותת נגישות ישראל מאפשרת לבעלי אתרים נגישים לקבל את תו "אתר נגיש", ולהציג אותו לראווה, ובכך לקדם את המודעות לנגישות באינטרנט, ולידע את הגולש על כך שהאתר נגיש.

ונקודה אחרונה שעלתה לכותרות בשבוע האחרון: 32 אתרי האינטרנט הממשלתיים של ממשלתנו הנהדרת ( והיא באמת נהדרת. הכי נהדרת ), קיבלו ציון ממוצע של 39 ( כן. מתוך 100 ) בהנגשתם לציבור הגולשים הסובלים מנכויות. נקודה זו מצערת מאד, כי דווקא אתרים אלו, מאפשרים קבלת מידע חשוב וקריטי, כמו גם ביצוע סידורים מעיקים היישר מהבית, במקום לגשת פיזית למשרד ביורוקרטי אפור ומשמים. אילו היו אתרים אלה נגישים, הם היו יכולים להביא ברכה גדולה מאד עבור הציבור הזה. חבל.

, , , ,

עדכון סטארט-אפים קצרצר לפני שבת: החברה שהביאו לנו את ICQ ( יאיר גולדפינגר, ספי ויגיסר, אריק ורדי ) מתכוננים לעשות את זה שוב. הפעם הם משיקים אתר בשם נוקה ( Knocka ) שיציג לגולשים תוכן מקצועי, לצד תוכן הגולשים. ( תוכניות וערוצים, ממש-ממש כמו בערוץ הראשון, האיכותי כל כך, שאנחנו שמחים לשלם בעבורה אגרה! )

האתר, על פי התוכניות, אמור בסופו של דבר, לתת פייט רציני מאד מול הטלוויזיה.כרגע מדובר בגרסת בטא בלבד ( 5000 משתמשים ), ורק בעוד כחודשיים יפתח האתר לשימוש הקהל הרחב, באתר, איך לא, יכללו באתר היכולות להעברת מסרים טקסטואליים וידאו. ( בכל זאת, המקימים של ICQ )

שיהיה בהצלחה !

שבת שלום.

, , , , ,

הפעם אכתוב רשימה קצרה של טיפים לעיצוב ניוזלטר (newsletter) , ניסיוני מבוסס על ניסוי שערכתי על חברים שלי בצ'כונה. הניסוי היה שאני כותב ומעצב ניויזלטר נחמד ורדוד ומפיץ אותו בכל יום חמישי, והם אמורים לתת לי פידבק בחזרה. אז פידבק בחזרה קיבלתי, אבל בצורת הערות כמו " משעמם לך ? " ו- " מה אתה רוצה ? ".

– אבל לא נורא. אני נהנתי. הם התעצבנו. מה יכול להיות יותר טוב ?

קודם כל, למה בכלל לכתוב ניוזלטר? ניזולטר הוא כלי שימושי מאד עבור חברות שרוצות לפרסם עצמן כלפי חוץ ( לקוחות קיימים, וללקוחות פוטנציאלים ), וכמו כן כלפי פנים הארגון, אל העובדים. ( הודעות, חדשות, בלה בלה ) כמו כן, במקרה של אדם בעל אישיות כמו שלי, הוא כלי רב עוצמה שיכול בקלות לעצבן ולהתיש חברים מהשכונה.

אז הנה כמה טיפים בעיצוב ניוזלטר מניסיוני המר, ומעוד כמה מאמרים שנתקלתי בהם.

1.שלח את הניוזלטר בימים קבועים. אני למשל, שלחתי את הניוזלטר רק ביום חמישי, וכך החברים שלי הורגלו שיום חמישי, הוא יום קבלת הניוזלטר. במקרה של ניוזלטר רציני, הרעיון הוא להראות רצינות בהצמדות ללוח זמנים קבוע ( אחת לשבוע, אחת לחודש )

2.רישום לניוזלטר. הרישום חייב להיות מהיר וקל, אחרת תאבד את הנמען שלך. קבוצת המחקר של נילסן-נורמן ביצעה מחקר בשנת 2002 ובעקבותיו המליצה שתהליך הרישום יהיה מורכב משני שלבים בלבד, האחד איסוף כתובת המייל של הנמען, והשני, לחיצה על אישור. עוד מחקר מעניין מאד על חשיבות קלות הרישום לניזלטר בוצע בארץ על ידי חוה צור, נשיאת ארגון UPA ישראל, בפוסטים הבאים, במידה ותסכים, אתמצת אותו.
כמובן שבמקרה של הניוזלטר שלי, הרישום היה מהיר מאד, שימו לב לתמליל שיחת הטלפון הזו:
מורד: " יוני ( חבר מהצ'כונה, שהוא מעצב גרפי מחונן ), אני שם אותך בתפוצת הניוזלטר שלי "
יוני : " אין מצב. אני אהרוג אותך ".
מורד : " בסדר, אתה בפנים ".

3. כדאי להמנע ממילים שיגרמו לתוכנת הדואר של הנמענים לחשוב שאתם דואר זבל ( "ספאם", בעברית צחה ) כך למשל לא כדאי להשתמש במילים כמו "חינם!" "מבצע!" ודומיהם.

4.זהירות בעיצוב. עיצוב גרנדיוזי לא מתאים לניוזלטר, המסר מעומעם וגם ככה יש מספר שניות ( 51 בממוצע על פי מחקרים ) לפני שלוחצים עליו "מחק". ממש כמו אתר אינטרנט שעוזבים אותו, רק בהבדל קטן, עיצוב אתר אפשר לתקן. ניוזלטר שנשלח, נשלח.

5.כותרות ברורות ומפתות. אנשים סורקים את הכותרות לקבל מידע כללי, במידה והכותרת מעניינת הם ימשיכו להעמיק.

6.קצרו-קצרו. מחקרים שהשוו בין קריאה מדף לבין קריאה ממסך המחשב הראו שקריאה ממסך המחשב איטית בכ- 25 אחוז מקריאת דף רגיל, ומעייפת את העיניים. הניוזלטר אמור להיות קליל וחלק.

, , , , , , , ,

אני לא נוהג להמר ( ואם כן לא הייתי אומר… ), חוץ מלמלא לוטו לפעמים, כשאני ממלא לוטו יש לי הרגשה שלקחתי את הפרס הראשון כולל הספרה הנוספת בצד ( שאין לי מושג כמה היא מוסיפה לזכייה, אבל מה זה משנה ). ואז מתחילות התוכניות של מה לעשות עם הכסף להרקם במוחי, קודם טיול… לא, לא, קודם מרצדס… לא ! מה פתאום מרצדס ?! גיפ של וולו… ( נכון שזה הרכב הכי יפה בעולם ? ) וכך הלאה…

כמובן שבשעת ההגרלה אני בדרך כלל ישן ( כי שכחתי שזה שלב שצריך לעבור לפני קבלת הכסף ), ובדיקה של מספרים הזוכים יום למחרת מחזירה אותי למציאות. ( או שבאמת זכיתי פעם, אבל אז לא הייתי אומר… )

הפעם אני אהמר. אבל לא הימור חסר סיכוי מפני שיש אנשים שתומכים במה שאני הולך לכתוב. ההימור שלי הוא שפייסבוק בסופו של דבר, יינטש, ייפול, או סתם יהפוך לאתר זניח, ואזרחי הרשת החברתית הזו ( Netizens באנגלית צחה ) יעברו להם לרשת הבאה.

" נראה לך !? אתה דפוק ! ". נכון. אבל יש לי בלוג ואני כותב בו מה שאני חושב, באותם רגעים נדירים בהם אני חושב. ( או סתם חושב שאני חושב )

קודם כל לעניות דעתי הנזק שגורמת הרשת ליחסים החברתיים ( בעולם האמיתי ) גדולה מהתועלת. כך למשל מביא הבלוגר קורי דוקאורו באתר InformationWeek את סיפורה האמיתי של מורה שנרשמה לפייסבוק בעקבות הזמנה של חברים שהיו אקסים שלה, כל האקסים שלה שמו תמונות משותפות מהעבר, שלא כולם היו צריכים לראות.

עד כאן לא נורא, גם ככה רוב התמונות שאנשים שמים ברשת גורמות לך לבחילה ( לא קורה אצל החברים שלי! ) אלא שאתה לא יודע מי עוד יצטרף יום אחד לפייסבוק, ומה שקרה זה שגם התלמידים שלה, וגם מנהל הבית ספר שלה ( שדרש להיות חבר שלה בפייסבוק… ) זכו לראות את התמונות.

במקרה הטוב הפייסבוק מעצבן, במקרה הגרוע זה פשוט לא עובד, טוען קורי, היכולת של אדם שהכרת בעבר מהסופר מרקט להעלות שאלה "אתה חבר שלי, כן או לא, ותענה מהר" כשאם תענה "כן" אתם חברים ( למרות שאתה ממש לא חבר של הבן אדם הזה ) ואם תענה "לא" הכרזת מלחמה עליו. ( בעניין הזה הפתרון הוא כנראה להעיף את המושג הזה בפייסבוק "חבר" לטובת "מכר" או משהו כזה )

" לכן אני ממש לא דואג שפייסבוק תשתלט על הרשת, וכמי שראה את עלייתן ונפילתן של רשתות חברתיות כגון SixDegrees, Friendster", נזכר הבלוגר קורי, ומנבא, " גם Facebook ו- Myspace בדרך לשם , וככל שיותר אנשים יצטרפו לרשת, כך יותר מהר אנשים גם יברחו מהרשת, לדבר הבא". השאלה היא מהו. ( אם אדע, לא אצטרך יותר למלא לוטו )

כנראה ששם המשחק ברשת הזו, אחרי הכול, הוא למי יש יותר " חברים " ( לי יש באמת הרבה חברים ) וזה משחק שלא כיף לשחק בו יותר מידי זמן, כי תמיד תמצא מישהו שיש לו יותר חברים משיש לך… ( ממש ממש כמוני )

אפרופו שימושיות ( בכל זאת קוראים לבלוג שלי Usability), חברת צור פרסמה לאחרונה כי בבדיקה שהם ערכו בין חמשת הרשתות החברתיות:מקושרים, לינקדאין, אבריוואן, מייספייס ופייסבוק, השיגה דווקא פייסבוק את הציון הגבוה ביותר מבחינת שימושיות.

, , , , , ,

נראה, כי בתחילת שנת 2008 תהפך בדיקת הרייטינג באינטרנט לדבר מדוייק יותר.

עד היום על מנת למדוד ולדרג את הרייטינג באינטרנט ( ולבכך לקבוע כמה כל אתר "שווה" ), נהוג היה להשתמש בשיטת הדירוג של טים (TIM), שיטה זו כוללת סקר טלפוני תקופתי בקרב 1275 גולשים מגילאי 13 ומעלה, בו נשאלים הנבדקים באילו אתרים ביקרו.

בשימוש בשיטה זו שתי בעיות, אחת, אי הנוחות בחשיפת הרגלי גלישה, והשנייה, היתרון המובנה שיש לאתרים הגדולים בכך שהגולשים יזכרו אותם ויגידו שגלשו בהם, ולא יזכרו את האתרים הקטנים והפחות מוכרים. ( כך שבעצם הסקר הזה יותר יעיל לבדיקת חשיפת הגולשים לאתרים, ולא למספר הביקורים בהם )

השיטה החדשה תכלול שני אלמנטים:1.סייט סנטריק: מערכת מונה כניסות באתרים עצמם שתדווח ישרות על כמות הכניסות.2.יוזר סנטריק: פאנל גולשים שאמור לייצג את אוכלוסיית הגולשים.

התקווה הגדולה של עולם הפרסום האינטרנטי היא כי בעקבות השימוש בשיטת הריטינג החדשה, קהל המפרסמים יראו ויבינו כי באינטרנט קיים פונציאל פרסומי גדול יותר מהפרסום בעיתונים, וכי האינטרנט יכול להתמודד בצורה מכובדת גם מול הטלויזיה.האתר הגדול היחיד שעד לאחרונה התנגד להשתתפות בשיטת הרייטינג הזו ( אך חזר בו ) היה ynet, שהבעיה העיקרית שלו היתה התנגדות להשתלת מנגנון הסייט סנטריק בקירבי המערכת שלו.

יהיה מעניין, זה בטוח.

, , , , , ,

בעקבות התופעה שלכל אחד שיש מקלדת מתוצרת טאייואן יש גם בלוג ( ממש ממש כמוני, רק שאני מקומבן והמקלדת שלי מסין ) והופך למפורסם וידוע בציבור ( ממש ממש כמוני, רק לא מפורסם ולא ידוע בציבור ). החלטתי להציג בפניכם 2 דרכים כיצד להפוך לבלוגר מפורסם, סלב, ומוצלח ( ובכך תוכלו ללכת בעקבותיי, אבל זה בסדר, ההצלחה לא עולה לי לראש ) רק זיכרו ! עם כוח גדול, באה אחריות גדולה !

נתקלתי השבוע בקומיקס של דילברט שבאופן מעורר חשד מערב דמות בשם דומה לשלי ( Morad מול Mordac ), אאמממ…

כמו כן, עליי לעדכן אתכם כי נכון ל- 13/12/2007 20:04 קיימים במאגר החברים שלי בפייסבוק 112 איש ( כל אחד ואחד חבר קרוב במיוחד שאני שומר איתו על קשר טלפוני יום יומי ).

נ.ב אני מקווה לפרסם בשבוע הבא פוסטים מרתקים כגון מנגנון ההשמדה העצמי שיש ברשתות החברתיות לסוגיהן, על הסטארט אפ החדש של מקימי איי.סי.קיו, ודברים מעניינים נוספים בעולם האינטרנט, הנדסת האנוש והשימושיות.

שבת שלום!

מורד, הבלוגר השכונתי החביב שלכם.

, , , , , , , , , , ,

Older posts >>

Theme Design by devolux.org